رییس کمیته اجرایی مفتی‌های روسیه و عضو اتاق ملی فداراسیون روسیه گفت: حضور خيل عظيمي از زائران در حرم مطهر رضوي شگفت‌زده‌‌ام كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، فهیم فاتح شافعی در حاشيه تشرف شركت‌كنندگان اجلاس جهانی «علما و بیداری اسلامی» به حرم مطهر رضوي اظهارداشت: روسيه و ایران دو کشور دوست و همسایه‌اند، ولی تصورم از یک کشور همسایه این‌گونه نبود. در واقع فکر نمی‌کردم در نزدیکی کشور من چنین مکان مذهبی بزرگ و با عظمتی وجود داشته باشد.

وی که برای نخستين‌بار به ایران سفر کرده است، در زیارت یک روزه از حرم امام رضا(ع) گفت: از اينكه زائراني را مي‌بينم كه با حضور قلب زیارت خاصه امام رضا(ع) مي‌خوانند و با شور و شوق زیارت می‌کنند، بسيار خرسندم.

وي اظهار داشت: امروز برایم سعادت و توفیقي بزرگ بود که انسان بتواند اشخاصی را ببیند که با قلب باز و روحیه پاک در این مکان معنوی دور هم جمع شوند.

وي با بيان اينكه خداوند در قرآن فرمودند «دعا کنید تا من دعای شما را پاسخ دهم»، گفت: از خداوند خواستار پذيرش نماز و دعای تمام زائراني که با قلب پاک برای زیارت حضرت رضا(ع) به حرم مطهر رضوي مشرف مي‌شوند هستم.

وي تصريح كرد: برگزاري اجلاس جهانی «علما و بیداری اسلامی» باعث وحدت بيشتر ميان مسلمانان مي‌شود و روزي كه تفرقه ميان مسلمانان ايجاد شود آن روز، روز مرگ مسلمانان است.

يادآور مي‌شود؛ 450 نفر از علما مذاهب و فرق اسلامي و اندیشمندان كشورهاي غیراسلامی شركت كننده در اجلاس جهاني «علما و بيداري اسلامي» از 85 كشور دنيا ضمن تشرف به حرم مطهر و زيارت بارگاه منور حضرت رضا(ع) از گنجينه قرآن و نفايس و نمايشگاه دائمي آستان قدس رضوي بازديد كردند/س

برچسب ها: حضور ، زائر ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.