يک هفته پس از انتصاب اولين وزير زن سياهپوست ايتاليايي، موجي از اهانتهاي نژادپرستانه همه جانبه عليه وي جاري شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني يورونيوز، سسيل کينگه چشم پزشک کنگويي  تبار نخستين  زن رنگين پوستي است که در ايتاليا به وزارت رسيده است اما شماري از نمايندگان راستگراي افراطي اهانتها و ناسزاهاي همه جانبه اي را به وي آغاز کرده اند. 
سسيل کينگه وزير مهاجرت و ادغام گفت: من زن رنگين پوست نيستم بلکه سياهپوستم. مهم است که اين مسئله عنوان شود و من به آن افتخار مي کنم. ما بايد اين ديوارهاي تبعيض را فرو ريزيم. نشناختن ديگري باعث تشديد احساس بدگماني مي شود و تبعيضها را افزايش مي دهد. مهاجرت ثروتي انساني است و تفاوتها سرچشمه اصلي انسانها به شمار مي رود.
اين در حالي است که حزب راستگراي افراطي اتحاد شمال در صحن پارلمان، و از شبکه هاي تلويزيوني و در اينترنت، حملاتي همه جانبه را عليه اين وزير در پيش گرفته است. علاوه بر رنگ پوست او، از افکار وي نيز انتقاد شده است. اين وزير مايل است تابعيت ايتاليايي به حقي براي افراد متولد شده  در خاک ايتاليا تبديل شود.
وراي نژاد پرستي، زن ستيزي نيز در سياست ايتاليا مشهود است. رئيس مجلس نمايندگان ايتاليا(که زن است) مي گويد رفتاري تهديد آميز و تبعيضي با وي در پيش گرفته شده است. 
برخي از نمايندگان مي گويند  اولين حضور سسيل کينگه در صحن پارلمان با موجي از اهانتهاي نژاد پرستانه همراه بود، شماري از نمايندگان او را ميمون کنگويي ناميدند و از الفاظ و واژگاني رکيک و نژادپرستانه استفاده کردند.
روزنامه لارپوبليکا نوشته است در حالي که نمايندگان پارلمان که نماد ارزشهاي کشور به شمار مي روند ، متاسفانه چنين رفتاري در پيش گرفته اند و نفرت خود را اين طور ابراز مي کنند. 
ماريو بورگزي از اعضاي حزب اتحاد شمال  در پارلمان اروپا گفته است: اين وزير سنتهاي قبيله اي بر کشور تحميل خواهد کرد.
ارمينيو بوسو نماينده حزب اتحاد شمال در پارلمان ايتاليا گفته است: من نژادپرست هستم و هرگز اين مسئله را  پنهان نکرده ام. اين وزير  بايد به خانه خود يعني کنگو بازگردد.
اما اين وزير در واکنش گفته است: من به ايتاليايي بودن خود افتخار مي کنم و به رغم اين اظهارات در پارلمان، ايتاليا کشوري نژاد پرست نيست.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار