همايش جايگاه آموزش علوم‌زمين در ايران، 15 ارديبهشت ماه سال جارى در سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور برگزار مى‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، راضیه لک مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و بودجه سازمان اکتشافات معدنی و دبیر علمی این همایش با بيان اين که وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت آموزش و پرورش مدتى است درباره آموزش علوم‌زمين در کشور با يکديگر همکارى مى‌کنند،گفت: هم‌انديشى گسترده‌اى درباره اين علم بين اين دو وزارتخانه انجام شده و حتى بازنگرى درباره کتاب‌هاى درسى و نحوه تدريس علم زمين‌شناسى از نظر عمومى و در مقاطع بالاى دانشگاهى انجام مى‌شود.
وی با بيان اينکه در این همایش، اهميت علوم‌زمين در بخش‌هاى زمين‌شناسى و معادن بررسى می شود، افزود: با بررسى مسائل موجود به اين هدف دست خواهيم يافت که چه آموزشى در بخش علوم‌زمين در کشور انجام شود تا جايگاه واقعی علوم‌زمین که غالبا کاربردی و در راستای حفاظت از تنها کره خاکی قابل سکونت و زندگی بهتر مردم است، معرفی شود.
وى، با اشاره به کتب‌ درسى مربوط به علوم زمين در مقاطع مختلف آموزشى کشور، يادآور شد: نقاط قوت و همچنين نقاط ضعف موجود در کتاب‌هاى درسى ارائه و بررسى خواهد شد.
به گفته لک، سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور سرفصل رشته‌هاى بين رشته‌اى گسترده‌اى را در بخش علوم‌زمين به وزارت علوم ارائه کرده تا رشته‌هاى جديد در وزارت علوم بررسى شود و دانشجویان علاقه‌مند به علوم بین رشته‌ای بتوانند تحصیلات تکمیلی را در این رشته‌ها که غالبا بومی‌سازی شده و نیاز بخش صنعت را بیش از پیش پوشش خواهد داد ادامه دهند که در اين همایش نيز درباره آنها به بحث خواهيم پرداخت.
گفتنى‌ست، ضرورت ارتقاى دانش فنى زمين‌شناسى در کشور، وضعيت موجود آموزش علوم‌زمين در نظام آموزش و پرورش، کاهش اثرات سوء مخاطرات زمين‌شناسى با آموزش، روش‌هاى نوين تدريس علوم‌زمين در راستاى کاربردى کردن آن، بررسى کتب درسى زمين‌شناسى با هدف ارتقاى دانش همگانى، نقش رسانه‌هاى کمک آموزشى در آموزش زمين‌شناسى، تدوين سزفصل دروس ميان رشته‌اى به منظور ارتباط موثر بخش صنعت و دانشگاه و معرفى و تجليل از 5 دبير برتر کشور به عنوان سرفصل‌هاى همايش جايگاه آموزش علوم‌زمين در ايران عنوان شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار