دبیر انجمن نگهداری و تعمیرات ایران گفت:هشتمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات با محوریت نت در اقتصاد مقاومتی از سوی این انجمن با همکاری و همیاری مراکز دانشگاهی، علمی، پژوهشی و صنعتی، روزهای 7 و8 خرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، حسین سالم باغی با بیان این مطلب افزود: حوزه نگهداری و تعمیرات با توجه به گسترده بودن دامنه آن به ویژه در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه ها، نیرو، تجهیزات دفاعی و ... از اهمیت شایانی برخوردار است.
وی ادامه داد: امروزه علم نگهداری و تعمیرات برای کلیه حوزه های فوق راهکارهایی ارایه می دهد تا از سرمایه های ملی به نحو شایسته استفاده شده و از آنها حفظ و حراست شود.
سالم باغی، افزایش عمر دستگاه ها و کاهش مدت زمان رکود کاری دستگاه ها را از جمله مزایای بهره گیری از علم نگهداری و تعمیرات برشمرد و ادامه داد: به کارگیری صحیح نگهداری و تعمیرات، هزینه ها را در بخش های مختلف صنایع به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
وی یادآور شد: در هشتمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات به غیر از ارایه دستاوردهای جدید در حوزه های مهندسی و مدیریتی نت، جایگاه نت در توسعه اقتصادی و تاثیر نت در هزینه تمام شده محصول، مورد بحث و هم اندیشی متخصصان قرار می گیرد.
دبیر انجمن نت ایران یکی از ویژگی های کنفرانس امسال انجمن نت را تجارب اثربخش در نگهداری و تعمیرات عنوان کرد و افزود: این بخش که امسال برای نخستین بار در کنفرانس پیش بینی شده است، به دلیل ارایه تجارب آزموده شده و جلوگیری از تکرار این تجارب از سوی مدیران، سبب کاهش هزینه ها و بهبود بهره وری در حوزه های مختلف از جمله صنایع نفت، سیمان و نیرو خواهد شد.
وی ادامه داد: نقش نانو در صنایع مختلف شامل ریخته گری، متالوژی پودر و صنایع مهندسی نت (نت مهندسی) از دیگر محورهای این کنفرانس دو روزه است.
سالم باغی گفت : هر صنعتی به نوبه خود از شاخه ای از نانو فن آوری استفاده می کند که بهره گیری از این تکنولوژی به ویژه در بخش صنعت باعث افزایش طول عمر تجهیزات و کاهش هزینه ها می شود، به همین دلیل ˈ سیستم های هوشمند در نتˈ به عنوان یکی دیگر از محورهای هشتمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات انتخاب شده است.
وی با اشاره به یکی دیگر از محورهای این کنفرانس که ˈ چالش های توسعه نت در ایرانˈ است، تصریح کرد: در این بخش، موانع پیش روی نگهداری و تعمیرات در کنار راهکارهای برخورد با آن ارایه خواهد شد.
دبیر اجرایی هشتمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات از معرفی کارشناسان نمونه نت در صنایع مختلف به عنوان یکی دیگر از برنامه های این کنفرانس نام برد و گفت: همزمان با برپایی این کنفرانس از کسانی که حداقل 10 سال سابقه کار در حوزه نگهداری و تعمیرات دارند و مقالات پژوهشی داشته یا در زمینه تجربیات خود دارای مقاله هستند، همچنین افرادی که به دلیل فعالیت یا نوآوری در زمینه نت موفق به دریافت تقدیرنامه از صنایع و نهادهای مختلف شده اند، تقدیر به عمل می آید.
گفتنی است، همزمان با برپایی هشتمین کنفرانس ملی نگهداری و تعمیرات، نمایشگاه جانبی با حضور گروه های مختلف صنعتی برپا می شود که در آن نوآوری ها و تجربیات صنایع مختلف در زمینه تامین قطعات نگهداری و تعمیرات صنایع یا نرم افزارها و سرویس های خدماتی ارایه خواهد شد.
برچسب ها: نگهداری ، صنعت ، متالوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار