رادیو بعنوان رسانه ای فرهنگی باید بستری مناسب برای همدلی مردم ایجاد کند.

مسعود رضا خالقی نویسنده سردبیر و تهیه کننده برنامه های رادیویی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: دانشمندان رسانه،‌رادیو را به لحاظ ویژگیهای منحصر به فرد آن سهل الوصول و گرم تلقی کرده و به واسطه اینکه در این رسانه با اجتماع سروکار دارم تمام نیروی مخاطب در هوش وی جمع شده تا مطالب را بهتر درک کند.
وی ادامه داد: یک انسان نابینا با وجود  اینکه کسی را نمی بیند ولی با بازخورد صدای آن خود دوباره وی را شناخته، زیرا حس بینایی توانسته در بقیه اعضای او بخصوص شنوایی تقسیم شود.
سردبیر برنامه های رادیویی عنوان کرد: رادیو به عنوان رسانه ای فرهنگی باید با معرفی فرهنگهای مختلف را فرهنگ صحیح را در سطح جامعه گسترش دهید و بستری مناسب را برای همدلی و بیان مسائل و مشکلات مردم فراهم کند.
وی افزود: برنامه های ترکیبی و جنگ به لحاظ ساختاری بیشتر مورد توجه اند زیرا در آن بخش ها ی متنوع گزارش، نمایشی، موسیقی و کارشناسی سلیقه هر مخاطبی را در برمیگرد.
این نویسنده گفت: حرکت برنامه های رادیویی برای جذب مخاطب باید تعامل گرایانه باشد و در واقع آنها باید شنونده را جزئی از عوامل برنامه در نظر گرفته و با پخش کردن صدای شنونده همدلی بین شنونده و برنامه را ایجاد و با گنجاندن حرف دل مخاطب در برنامه وی را مجذوب کند.
خالقی خاطرنشان کرد: میزان موفقیت در جذب مخاطب توسط برنامه ها به لحاظ علمی و رسمی توسط مرکز تحقیقات سازمان انجام ولی برای پایش روزانه از طریق پیامک ها و تلفن های مخاطبان ارزیابی می شود./ي2
برچسب ها: خالقی ، رادیو ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار