دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تشریح دلیل عسگر اولادی در دفاع از سران فتنه گفت: موسوی و کروبی از فرصت سیاسی که برای ابراز ندامت داشتند استفاده نکردند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمد نبی حبیبی دوشنبه شب در نشست پرسش و پاسخ یحیی آل اسحاق نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری با برخی سیاسیون و خبرنگاران ارومیه ای درپاسخ به سوالی مبنی بر دلایل اظهارات عسگراولادی در دفاع از سران فتنه افزود: عسگر اولادی چند موضوع را پیگیری می کردند یکی این موضوع که متاسفانه  عده ای بعد از انتخابات آمدند این گونه جلوه دهند که تمام دولت های گذشته هیچ کاری نکرده اند و فقط دولت نهم و دهم کار کرده است که این یک خطر بود و عسگراودلادی تاریخ را توضیح می داد.

وی ادامه داد: اگر دستگاه های دولتی قبل از احمدی نژاد در کشور کاری انجام ندادند پس نقش امام راحل و رهبری در این میان کجاست؟ آیا امام راحل غفلت کرده؟رهبری هم غفلت کردند؟آیا دولت های قبل از احمدی نژاد هر کاری دلشان خواست کرده اند فقط دولت نهم کار کرده است به نظر من این تحریف تاریخ است.

هجوم فرهنگی به ارزش های اسلامی در دولت خاتمی بی سابقه بود

حبیبی اظهارداشت: معنای این حرفها این نیست که ما یک چک سفید امضا بدهیم به دولت های قبل از احمدی نژاد. انصاف قضیه این است بگویم همه دولت ها یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف داشتند البته هجوم فرهنگی که به ارزش های اسلامی در دولت خاتمی اتفاق افتاد اگر نگویم بی سابقه، می توان گفت در طول انقلاب اسلامی کم سابقه بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اما همین دولت دوم خردادی اگر 10 تا ضعف داشت دو تا نقطه قوت هم داشت. متهم کردن تمام دستگاه های اجرایی در تمام دوره های قبل از انتخابات نهم یک تحریف تاریخی بود و باید یک نفر این موضوع را مطرح می کرد.

حبیبی در ادامه با اشاره به اینکه برمی گردم به اصل سوال شما در خصوص فتنه 88 گفت: مقام معظم رهبری چند ماه بعد از فتنه سال 88 این مطلب را فرمود که ریشه اصلی فتنه در خارج از کشور بوده و دیگران در داخل کشور به دام افتادند. اینها فرمایشات رهبری است هیچ کدام حرف عسگر اولادی نیست.

متهم کردن 13 میلیون نفر به ضدیت با نظام هزینه سیاسی شکننده‌ای روی دوش انقلاب می گذارد

وی اضافه کرد: مطلب بعدی اینکه 13 میلیون نفر در انتخابات 88 به مهندس میرحسین موسوی رای دادند اگر ما این 13 میلیون نفر را متهم کنیم به ضدیت با انقلاب معنایش این است که ما زحمت کشیدیم در طول انقلاب اسلامی 13 میلیون ضد انقلاب تربیت کردیم. صریحا عرض می کنم هرکس که در انتخابات به موسوی رای داده الزاما مخالف انقلاب اسلامی نیست.

حبیبی گفت: در انتخابات سال 88 چه بسا بودند افرادی که با احمدی نژاد سازگاری نداشته به موسوی رای دادند این به معنای مخالفت با انقلاب اسلامی نیست تاریخ باید تصحیح شود متهم کردن 13 میلیون رای دهنده به ضدیت با انقلاب هزینه های سیاسی شکننده روی دوش انقلاب می گذارد.

وی یاد آور شد: اینکه عده ای از روی ضدیت با انقلاب به مهندس میرحسین موسوی رای دادند درست، اما متهم کرد این 13 میلیون نفر کار غلطی است، شورای نگهبان موسوی را تایید کرد. وی در معرض انتخاب ریاست جمهوری کشور قرار داشت عده ای از مردم به عملکرد و فعالیت های موسوی در دوران فعالیت اش رای دادند.

رهبر معظم انقلاب برای هدایت موسوی خیلی تلاش کرد

حبیبی تاکید کرد: در آن زمان مردم نمی دانستند موسوی که الان وارد انتخابات ریاست جمهوری شده در ذهنیت پنهان خود چه دارد. به نظر من ذهنیت پنهان موسوی در رفتارهای بعد از انتخابات روشن شد و بروز کرد. رهبر معظم انقلاب خیلی تلاش کرد مهندس میر حسین موسوی را هدایت کنند. هفته اول بعد از انتخابات با موسوی قرار ملاقات گذاشتند توصیه کردند، نصیحت کردند که مردم را به خیابان دعوت نکنید اما موسوی نه تنها گوش نکرد بلکه این موضوع را تشدید کرد.

وی افزود: همین موسوی در هفته دوم بعد از انتخابات سال 88 در ملاقاتی که با چند نفر از دوستان ما داشت قبول بر بازشماری کردند اما شیاطینی که عامل بیگانه بودند رای موسوی را زدند و یک اطلاعیه ای شدیدتر از دوره های گذشته صادر کرده و توافق موسوی با دوستان ما را پس گرفتند.

حبیبی ادامه داد: آقای عسگر اولادی همان حرف های چند سال پیش مقام معظم رهبری را زدند که ریشه فتنه در خارج کشور است و اینها در دام افتادند پشت حرف مقام رهبری که عسگراولادی هم به آن تاکید کرد این بود که این آقایان از فرصت استفاده کنند و ریشه فتنه را محکوم کنند. همه این انتظار را داشتیم که از این فرصت استفاده کنند که این دو نفر استفاده نکرده و حتی بی اعتنایی هم کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران ملت بزرگواری است و اگر این دو نفر تلویحا هم ابراز ندامت می کردند می بخشیدند، اما قضاوت در خصوص موسوی و کروبی با این بی اعتنایی برگشت به دوره ای که اعتقادات مذهبی مشترکی که همه ما داریم و از این فرصت استفاده نکردند عسگر اولادی با این نیت آمد این موارد را مطرح کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: عسگراولادی همان عسگراولادی است که به موسوی در زمانی که راهپیمایی های خیابانی راه انداخت در تیر سال 1388 هشدار داد راهی که می روی راه بنی صدر است.

وی اضافه کرد: مجموعه دوستان تلاش کردیم با معطوف کردن ذهن ها به ریشه های خارجی فتنه، به این دو نفر فرصت سیاسی برای ابراز ندامت بدهیم تا ریشه فتنه را محکوم کنند که نکردند همین.

اصولگریان در انتخابات شوراهای اسلامی به لیست واحد برسند

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه سیاست کلی که در شهرستانها دنبال می شود این است که اصولگریان با سعه صدر حرکت کرده و فهرست واحدی در مقابل گروه های رقیب اصولگرایی داشته باشند. در انتخابات شوراهای اسلامی اصولگرایان هر کدام لیستی دارند اگر بر اساس لیست خود حرکت کنند باعث شکسته شدن رای اصولگرایان می شوند.

حبیبی تاکید: اصولگرایان در مشورت هایی با روحانیون و رایزنی بین خودشان از اردوگاه اصولگرایی در ارومیه بیرون نیایند در غیر اینصورت رای ها شکسته و توان مقابله در برابر گروه های رقیب کم خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه رقیب از ماه های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و می خواهد حادثه ای که در شورای دوم اتفاق افتاد زمانی که دوم خرداد در قدرت بود اما اصولگریان با انسجام و اقداماتی در شهرستانها برنده شدند جبران کنند. آنها می گویند حالا که دیدگاه های مردم تغییر کرده می توان از این فرصت استفاده کرد.

حبیبی تاکید کرد: پیشنهاد من به گروه های مختلف اصولگرایی این است برای اینکه این تجربه تکرار نشود تلاش کنند با رایزنی تمام لیست های خود را جمع بندی کرده و لیست واحد در انتخابات ارائه دهند./ک

برچسب ها: سیاسی ، ندامت ، کروبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.