معاون فرهنگی، پژوهش و آموزشی تبلیغات اسلامی استان همدان نوع نگاه رئیس جمهور به قدرت باید امانتی باشد، گفت: عدالت محوری نباید در حد شعار باشد بلکه رئیس جمهور باید در عمل فاصله طبقاتی را کم کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام علی مراد کیانی با بیان اینکه انتخابات مظهر مشارکت و سهیم شدن آحاد مردم در امر حکومت و اداره جامعه است، اظهار داشت: در اسلام علاوه بر مقبولیت، امر مشروعیت حاکمان نیز مورد تاکید بسیاری است که حاکی از اقبال مردمی است.

مهمترین معیار یک رئیس جمهور اصلح، ولایت پذیری و اعتقاد عملی به ولایت فقیه است

معاون فرهنگی، پژوهش و آموزشی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه انتخابات به نوعی مظهر مقبولیت مردمی است، گفت: مهمترین معیار یک رئیس جمهور اصلح در مرحله نخست، ولایتپذیری و اعتقاد عملی به ولایت فقیه است.

وی با تاکید بر لزوم توان مدیریت رئیس جمهور در سطح کشور نیز افزود: رئیس جمهور باید دارای استعداد بالای مدیریتی باشد تا با مدیریت سیاست داخلی و خارجی حوزه اجرایی کشور را به نحو احسن پیش برده و مانع از اجرای نقشه های شوم دشمن شود و مشکلات داخلی کشور را نیز از راه قانونی حل کند.

کیانی بر لزوم برنامه محور بودن نامزد ریاست جمهوری نیز تاکید کرد و اظهار داشت: کاندیدای اصلح باید دارای برنامه مدون و دقیق جهت مدیریت جامع کشور باشد.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به چشم انداز 20 ساله کشور گفت: رئیس جمهور آینده باید برنامه های خود را در راستای تحقق سند چشم انداز برنامه ريزي كند.

قانون گریز بودن رئیس جمهور آسیب جدی به نظام و مردم وارد می کند

وی با تاکید بر لزوم قانونگرا بودن رئیس جمهور نیز با بیان اینکه نامزد ریاست جمهوری باید فردی قانونگرا، آشنا با قوانین و مطیع قوانین کشور باشد، افزود: قانون گریز بودن رئیس جمهور آسیب جدی به نظام و مردم وارد می کند و کسی که مطیع قانون نباشد ثمره کاری اش دیکتاتوری می شود که با اندیشه اسلامی سازگار نیست.

کیانی عدالت محور بودن را از دیگر ویژگی های رئیس جمهور دانست و افزود: عدالت محوری نباید در حد شعار باشد  بلکه رئیس جمهور باید در عمل فاصله طبقاتی را کم کند و در این راستا با ظلم و ستم، رانت خواری و مفسدان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبارزه کرده و در صدد رفع محرومیت از چهره جامعه و محرومان شود.

رئیس جمهور اگر از گناه پرهیز نکند ممكن است جامعه را به انحراف بکشاند

وی با تکیه بر ویژگی صداقت و تقوا نیز بیان داشت: رئیس جمهور اگر از گناه پرهیز نکند ممکن است جامعه را به انحراف بکشاند و بجای ترویج دین، اخلاق و معارف اهل بیت(ع)، مروج فرهنگ بیگانه شود که خلاف سوگندنامه ریاست جمهوری است.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از انحصارطلبی رئیس جمهور و با بیان اینکه رئیس جمهور باید از تمام ظرفیت ها و قابلیت های همه گروه ها و اقشار جامعه برای اعتلای نظام اسلامی و پیشرفت کشور استفاده کند، گفت: نوع نگاه رئیس جمهور به قدرت باید امانتی باشد چرا که این قدرت را مردم به وی سپرده اند.

رئیس جمهور اگر شجاع نباشد در برابر تهدیدات دشمن و فشارهای آنها کم می آورد

کیانی با تاکید بر لزوم شجاع بودن رئیس جمهور نیز اظهار داشت: اگر رئیس جمهور شجاع نباشد در برابر تهدیدات دشمن و فشارهای آنها کم می آورد و تسلیم می شود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: با توجه به جایگاه سیاسی که رئیس جمهور دارد در صورت عدم شجاعت می تواند خسارتهای جبران ناپذیری به کشور وارد کند اما در صورت شجاع بودن علاوه بر اجرای قوانین از تهدیدات و رانت خواران نیز هراسی نداشته و در مقابل تهدیدات خارجی نیز ایستادگی می کند.

وی حسن سابقه را از دیگر ویژگی های رئیس جمهور دانست و گفت: سوابق کاندیداها قبل و بعد از انقلاب اسلامی نیز باید رصد شود و اگر دارای مسئولیتی بوده نیز امانتداری اش به اثبات برسد.

کیانی در پايان سخنانش با بیان اینکه باید مشخص شود کاندیداهای ریاست جمهوری در دوران دفاع مقدس چه اقدامی داشته نیز افزود: پس از این معیار باید محرز شود وی در آزمایش های بعدی نیز چه موضعی خواهد داشت و آیا محکم پای نظام جمهوری اسلامی ایستاده است./ک

برچسب ها: امانتی ، عدالت ، شعار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.