راکتور هسته‌ای آب سبک شیراز در زرقان ساخته می شود .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، استاندار فارس در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی فارس گفت: محل ساخت راکتور هسته‌ای آب سبک شیراز، در حاشیه شهر زرقان، مشخص شده است و امیدواریم در آینده نزدیک، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

حسین صادق‌عابدین بیان کرد: با تغییر شرایط آب و هوایی و شرایط کشاورزان، باید تحقیقات در زمینه کشاورزی نیز فعالانه عمل کند تا با ارائه دستاوردهای نوین علمی، باعث پایداری در تولید محصولات کشاورزی شود.

وی با تاکید براینکه با استفاده از روش‌های جدید هزینه‌ی مصرف آب و سموم کشاورزی کاهش می یابدگفت: راکتور آب سبک استان به زودی ساخته می شود و از تحقیقات بخش کشاورزی پشتیبانی خواهد کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه راکتور هسته‌ای استان فارس باعث تسریع تحقیقات در زمینه کشاورزی استان خواهد شد، بیان کرد: محل ساخت راکتور هسته‌ای آب سبک شیراز در حاشیه شهر زرقان مشخص شده است و امیدواریم در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

صادق‌عابدین با بیان این که مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیازهای بخش وسیعی از کشور در زمینه ارقام جدید قابل کشت را تامین می‌کند، افزود: حدود ۲۰ رقم جدید بذر قابل کشت به‌زودی در استان فارس برای استفاده کشاورزان کشور معرفی خواهد شد./س

برچسب ها: ساخت ، آب ، سبک ، زرقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۲:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
تبریک به شیرازی های عزیز