"چاک هيگل" وزير دفاع آمريکا از افزايش شمار تعرضات جنسي در بين نظاميان اين کشور ابراز نگراني کرد. در همين حال اوباما نيز در مورد خشونت هاي جنسي در ارتش اين کشور به شدت ابراز نگراني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،‌اوباما در کنفرانس خبري مشترک با رئيس جمهور کره جنوبي گفت : اگر براي ما مسجل شود که فردي در ارتش مرتکب چنين جرمي شده است، وي بايد حساب پس بدهد، به دست عدالت سپرده و در دادگاه نظامي محاکمه شود و در نهايت خلع درجه و اخراج شود، اين گونه جرايم ابدا پذيرفتني نيست.
اوباما در حالي در مورد چنين موضوعي سخن مي گفت که يک افسر نيروي هوايي آمريکا به تازگي به جرم تعرض جنسي بازداشت شد.
رئيس جمهور آمريکا که با لحني حاکي از عصبانيت درباره اين موضوع سخن مي گفت افزود : افرادي که مرتکب تعرض جنسي مي شوند، انسان هايي نفرت انگيز هستند، اين کار در جامعه عادي يک جرم است ولي زماني که فردي در  ارتش  دست به چنين کاري بزند، در واقع به اونيفورم خود خيانت کرده است؛ اين وظيفه ماست که براي ريشه کن کردن چنين جرايمي از هيچ تلاشي مضايقه نکنيم.
  وجود موارد بيشمار تعرضات جنسي در  ارتش آمريکا و به ويژه نيروي هوايي، موجي از انتقادات را عليه نيروهاي مسلح اين کشور به همراه آورده است. طبق آمارها، تنها در بخش کوچکي از اين ارتش يعني در پايگاه هوايي لاکلند Lackland در نزديکي سان آنتونيو در ايالت تگزاس، حدود پنجاه نظامي جوان مورد تعرض جنسي بيست و يک مربي خود قرار گرفته اند.
هيگل نيز در اين باره گفت: شب گذشته من با مايکل دانلي فرمانده نيروي هوايي درباره گزارش هاي ارائه شده درباره بداخلاقي  و از جمله افسري که در نيروي هوايي مسئوول جلوگيري از تعرضات جنسي بوده است ،صحبت کردم. اين افسر بعلت تجاوز جنسي از مقام خود برکنار شده است و تحقيقات در اين باره در حال انجام است.اين موضوع ما را عصباني و متنفر ساخته است.
هيگل افزود:تعرض جنسي يک جرم تنفر آور است و يکي از چالش هاي جدي است که در وزارت خانه با آن روبرو هستيم.اين جرم تهديدي براي امنيت ، رفاه مردم  و اطمينان آنها به ما محسوب مي شود. حقيقت  تجاوز جنسي  گزارش ساليانه وزارت دفاع را تحت الشعاع خود قرار داده است.وزارت ما در مرحله اي قرار داد که تکرار تجاوز جنسي  به مرحله اي رسيده است که توانايي ما در مقابله با آن  و استخدام  و به کارگيري افراد شايسته را زير سوال برده است. 
وزير دفاع آمريکا در پايان گفت: تمام تلاش ما تمرکز و بررسي اين مشکل است.از بين بردن کامل خشونت  و تعرضات  جنسي هدف نهايي ما است.البته اين هدف ما است و رسيدن به آن خيلي دشوار است.اگر در اين زمينه به هشتاد درصد اهداف از پيش تعيين شده خود نرسيم نتيجه قابل قبولي نداشته ايم.








برچسب ها: بین الملل ، جنسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار