سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از پیشرفت 20 درصدی کارخانه خودروسازی کرمانشاه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود خط مونتاژ این کارخانه تا پایان سال1392 راه اندازی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


عبدالرضا شافعیان گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری شرکت ایران خودرو کرمانشاه و همکاری سازمان تامین اجتماعی ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه در فاز اول فقط خط مونتاژ خواهد بود، ادامه داد: ممکن است در فازهای بعد خط تولید هم به کارخانه اضافه شود.

به گفتهشافعيان در حال حاضر اقداماتی نظیر تامین زمین، خاكبرداري،تجهیز کارگاه، فوندانسیون سالن و ... در محوطه طرح واقع در شهرستان صحنهانجام شده است.

شافعیان تسهیلات تعیین شده برای این طرح را 450 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل بانک صنعت و معدن تامین خواهد شد که تا کنون 38 میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم سرمایه گذار از پرداخت اعتبار نیز حدود 200 میلیارد ریال استو در مجموع کلاعتبار کارخانه خودروسازی كرمانشاهحدود 600 میلیارد ریال خواهد بود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: ساخت این طرح مدتی به دلیل مشکلات مالی و ... متوقف بود، اما در حال حاضر در حال انجام است.

شافعیان با تاکید بر تاثیر ساخت این پروژه در وضعیت اشتغال استان کرمانشاه، ادامه داد: ظرفیت اشتغالزایی این طرح بیش از هزار نفر پیش بینی شده است.

وی ظرفیت اسمی کارخانه خودروسازی را نیز 10 هزار دستگاه در سال عنوان کرد و یادآور شد: احتمالا تغییراتی در ظرفیت تولید این طرح ایجاد خواهد شد.

گفتنی است:احداث كارخانه خودروسازي كرمانشاه از مصوبات سفر هيات دولت به استان كرمانشاه است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، خط ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.