مدیرگروه بهداست محیط و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: كسانی که با سم سر وکار دارند بايد بدانند سم چيست‌ و چه خطراتي دارد و چگونه بايد آنرا به‌كار برد تا خطري براي خودشان و اطرافيان‌شان نداشته باشد.

نعمت‌الله معروفی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران ، افزود: كسي كه با سم سر و كار دارد بايد سالم و قوي‌بنيه باشد، زنان و مردان پير و بچه‌ها قبل از 18 سالگي نبايد به هيچ‌وجه سم‌پاشي كنند.

وی بیان داشت: كساني كه عوارض قلبي، كليوي و كبدي داشته باشند نبايد سم‌پاشي كنند، همچنین زنان حامله به‌هيچ وجه نبايد با سم سر و كار داشته باشند.

مدیرگروه بهداست محیط و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: هيچ وقت سم را در آشپزخانه و يا اتاقي كه در آن زندگي مي‌كنيد، قرار ندهيد و سم را بايد در قوطي و ظرف خودش نگه‌داري كرد و هرگز نبايد آنرا داخل ظرف و يا شيشه ديگر ريخت زیرا ممكن است اشتباهی از آن استفاده شود.

معروفی خاطرنشان کرد: بعد از هر بار استفاده حتماً بايد در قوطي سم را محكم بست و هر نوع سم را بايد در محلي دور از دسترس افراد و بچه‌ها قرار داد.

وی اظهار داشت: براي استفاده از سم بايد لباس، عينك،‌ كلاه و ماسك داشته باشيم و آن را

فقط بايد در جايي كه لازم است، به‌كار گیریم.

مدیرگروه بهداست محیط و حرفه‌ای دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: افراد باید بدانند نوع سم‌پاشي بايد متناسب با سم، مقدار آن و محل سم‌پاشي باشد و لازم است در ابتدا با ريختن آب در مخزن، سم‌پاش را آزمايش كنيم تا چكه نكند و هنگام كار به مقدار كافي محلول از آن خارج شود.

معروفی در رابطه با فردی که مسموم شده است، یادآور شد: ابتدا از اطرافيان و خود مسموم پرسيده شود كه فرد مسموم با چه ماده‌اي تماس داشته و يا آن را خورده است و بعد كمك‌هاي اوليه شروع شود./س

 

برچسب ها: سم ، خطر ، راه ، حل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.