آثار راه یافته به مرحله نهایی سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره از 16 الی 20 اردیبهشت در تهران به اجرا در آمد و عباس سلطانی با نمایش به رنگ خاک در این مرحله از جشنواره حضور داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره، سلطانی کارگردان این نمایش در خصوص برگزاری سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره اظهار داشت: اصولاً جشنواره‌ها مأمني شده‌اند براي ديدار دوستاني كه يا از جنس ديروزند يا جوانان امروز و دوم اينكه برگزار كنندگان در چنین جشنواره هایی انگيزه‌ي لازم را به شركت كننده مي‌دهند و من نيز از اين قاعده مستثني نيستم. 
بطور قطع مهمترين جشنواره در رابطه با بازيگر و توانايي هايش بي شك جشنواره تئاتر تك مي باشد چون اصول خود را بر اين پايه نهاده است و اين رخداد ميموني در عرصه هنرهای نمایشی است.
سلطانی با اشاره به بخشی از داستان این نمایش گفت: این نمایش در مورد اسلحه‌اي است که سر از خاك بيرون مي‌آورد و دنياي جديدي را مشاهده مي‌كند، دنياي كنوني دنيايي نيست كه سلاح را بر ادامه حيات ترغيب كند. در نوشتن سعي بر اين شده است از زبان آركائيك استفاده بشود تا ناهنجاري ها با لحن اسلحه و فضاي نمايش مرتبط باشد و چون توانايي هاي شهرام سلطاني را در حس، بيان و بدن مي شناختم ايشان را براي بازي در اين نمايش دعوت كردم.
کارگردان نمایش به رنگ خاک در پایان پیرامون شکل برگزاری جشنواره گفت: ميتوانم اينگونه پاسخ بدهم که برگزار كنندگان در برخي از جشنواره ها متاسفانه دست به دسته بندي مي زنند به همين دليل اهميت مكان در اولويت چندم قرار مي گيرد، من از جشنواره سوم تك مي گويم كه برگزار كننده و گروه هاي نمايشي در يك صف قرار دارند و اين ما را به همان چشم انداز روشن رهنمون مي سازد، با اين ديدگاه باید بگویم فرهنگسراي نياوران جایگاه مناسبی برای برگزاری این جشنواره است./ي2
برچسب ها: تئاتر ، تک نفره ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار