رئيس ستاد انتخابات کشور گفت: راه اندازي کارناول‌ها و بستن خيابان‌ها توسط داوطلبان انتخابات رياست جمهوري قبل از زمان قانوني تبليغات، خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "سيد صولت مرتضوي" رئيس ستاد انتخابات با حضور در محل استقرار خبرنگاران در وزارت کشور اظهار داشت: ما در قانون انتخابات اصلي به نام تبليغات داريم و به استناد مواد 62،‌63 و 64 تبليغات انتخابات از زماني که فرصت داوطلبان تاييد صلاحيت شده توسط وزارت کشور منتشر شود مجاز است.

وي ادامه داد: هر گونه تبليغاتي که قبل از اين تاريخ توسط هر کسي صورت بگيرد خلاف قانون است.

مرتضوي تاکيد کرد: راه اندازي کارناوال‌ها و بستن خيابان‌ها خلاف قانون است و هر گونه اقدامي در اين راستا مغاير با رعايت قانون دارد.

وي به داوطلبان انتخابات رياست جمهوري توصيه کرد: تا چارچوب‌هاي قانوني را رعايت کنند و افزود حداکثر افرادي که مي‌توانند همراه کانديداها در وزارت کشور حاضر باشند 10 الي 15 نفر هستند.

مرتضي گفت: بنده به بقيه داوطلبان هم توصيه مي‌کنم که از راه اندازي هرگونه کاروان خياباني که خلاف قانون است و تبليغات زودهنگام محسوب مي‌شود، خودداري کنند.

رئيس ستاد انتخابات کشور افزود: نمايندگان شوراي نگهبان در وزارت کشور حضور دارند و هرگونه کار خلاف قانون به دستگاه‌هاي نظارتي گزارش خواهد شد.

مرتضوي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا زمان ثبت نام داوطلبان تمديد مي‌شود يا خير؟ گفت: ثبت نام تحت هيچ شرايطي تمديد نخواهد شد.

خبرنگار ديگري درباره سفرهاي استاني رئيس‌جمهور و اين که آيا اين سفرها تبليغات زودهنگام محسوب مي‌شود يا خير سوالي پرسيد که وي در پاسخ اظهار داشت: هر کسي که داوطلب انتخابات باشد و بخواهد ثبت نام کند و تحت هر عنواني تبليغات انجام دهد، خلاف است.

گفتني است محسن رضايي که امروز به محل وزارت کشور براي ثبت نام مراجعه کرده بود جمعيتي بين 200 الي 300 نفر وي را همراهي کردند و خيابان منتهي به وزارت کشور را بسته بودند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار