يك قاضي ديوان عالي كشور گفت: برنامه‌ها و تبليغات زود هنگام كانديداهاي رياست جمهوري قبل از تاييد شوراي نگهبان جرم بوده و طبق اين قانون، به حبس يا انفصال از خدمت دولتي محكوم مي‌شود.

 "حسين صفرپور" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري انتخابات سالم و نقش دستگاه قضا در اين امر، اظهار داشت: دستگاه قضا براي سلامت انتخابات نقش اطلاع‌رساني و پيشگيري از وقوع جرايم را بر عهده دارد.

اين قاضي ديوان عالي كشور با تاکيد بر اينکه محاکم قضايي موظف هستند که به صورت فوق‌العاده به جرايم انتخاباتي رسيدگي کنند، گفت: لازم است رؤساي کل دادگستري‌ها پرونده را به شعب خاص ارجاع داده و قضات مجرب بي‌طرفانه بر اين پرونده‌ها نظارت کنند.

صفرپور با توجه به اينكه مجازات، خود عاملي براي پيشگيري از وقوع جرم است، تصريح كرد: اطلاع‌رساني در پيشگيري از وقوع و تكرار جرم كاسته و اگر فردي مرتكب تخلف در انتخابات شود از نظر قانون جرم محسوب و فرد مرتكب مجازات مي‌شود.

وي با اشاره به فصل ششم و هشتم متن قانون انتخابات رياست جمهوري يادآور شد: تخلفات تبليغاتي كه در متن قانون انتخابات مطرح شده طبق قوانين كيفري جرم محسوب مي‌شود و تخلفات و جرايم ديگر در كنار اين مساله توسط قانون مجازات اسلامي پيگيري مي‌شود.

قاضي ديوان عالي كشور در پايان با تاكيد بر اينكه تبليغات زودهنگام كانديداي رياست جمهوري جرم است، خاطرنشان كرد: برنامه‌ها و تبليغات زود هنگام كانديداهاي رياست جمهوري در تبليغات انتخاباتي جرم بوده و طبق اين قانون، به حبس يا انفصال از خدمت دولتي محكوم مي‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار