یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به واکنش عربستان نسبت به تلاش ایران در حل بحران سوریه گفت: عملکرد عربستان در مقابل بحران سوریه جنایتکارانه بوده چرا که با حمایت از معارضین تروریست نشانگر سیاست خصمانه و ظالمانه این کشور است.

" جعفر قنادباشی " در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مخالفت عربستان با برگزاری نشست‌های متعلق به بحران سوریه با شرکت ایران گفت: سیاستی که عربستان در مسئله سوریه دنبال می‌کند خارج از منافع ملی و منافع جهان اسلام است.

وی با توجه به کارشکنی‌های آمریکا در طرح پیشینی که از سوی مرسی  برای حل مسئله سوریه صورت گرفت، بیان کرد: اینکه عربستان در این گردهمایی‌ها تنها در جلسه ابتدایی شرکت داشته نشان‌دهنده این است که تصمیم‌گیری‌ها در عربستان به طور مستقل اتخاذ نمی‌شود و تحت تاثیر آمریکا عمل می‌کند.

این کارشناس سیباست خارجی با تاکید بر مداخله عربستان در بحران سوریه و حمایت از معرضین تروریست تصریح کرد: عملکرد عربستان در مقابل بحران سوریه جنایتکارانه بوده چرا که با حمایت از معارضین تروریست نشانگر سیاست خصمانه و ظالمانه این کشور است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان هیچ تاثیری در روند تحولات منطقه‌ای نداشته؛ آمریکا و مصر به خوبی می‌دانند که نقش ایران در حل این بحران جدی‌تر از عربستان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، سوریه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار