مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستبافت روستائی آذربایجان شرقی از اعطای وام 10 میلیون ریالی بلاعوض به بافندگان فرش مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، امانی در گفتگو با خبرنگاران گفت : پیرو مصوبات رئیس مرکز ملی فرش ایران به تبریز 5 هزار دار قالی رایگان به بافندگان فرش دستبافت روستائی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تحویل داده شده است.

وی، همچنین ساخت اماکن کارگاهی فرش و تجهیز آنها و نیز آموزش رایگان 5 هزار نفر در مناطق زلزله زده را از دستاوردهای دیگر این سفر عنوان کرد. و افزود: با توجه به تخریب 13 هزار دستگاه دار قالی در 180 روستای زلزله زده منطقه ارسباران آذربایجان شرقی طرح رایگان آموزش قالیبافی اجرایی می شود .

امانی در ادامه به چهامین سفر استانی ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت : در این سفر آقای احمدی نژاد در بازدید از مناطق زلزله زده به ویژه در جمع مردم روستای شهرک پایین هریس به جوانان دم بخت روستاهای زلزله زده وعده اعطای وام ساخت مسکن داد .

وی همچنین خاطر نشان کرد : به کسانی که در روستاهای مناطق زلزله زده دار قالی بر پا می کنند و به قالی بافی می پردازند 10میلیون ریال وام بلاعوض . و قرض الحسنه اعطا خواهد شد .

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: با اعطای این کمک های دولتی باردیگر قالی های زیبای آذربایجان به همه دنیا صادر شود و شهرت فرش ایران را بیش از پیش نمایان سازد .

امانی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی 40 در صد تولید صنعت فرش ایران را در اختیار دارد افزود : منطقه ارسباران نقش مهمی در صنعت فرش دستبافت این استان ایفا می کند .

وی در پایان گفت : در شهرستان های اهر . هریس و ورزقان بیش از 15 هزار قالی بافی . ورنی بافی ، گلیم و جاجیم وجود داشت که طبق بر آوردهای اولیه به 12 هزار کارگاه از حادثه تلخ زلزله آسیب و خسارت دیده اند .

امانی تاکید کرد: اتحادیه تعاونیهای فرش دستبافت استان از سه ماه چهارم سال 91 موضوع تخصیص و جزب اعتبار فوق را پی گیر می باشد و به محض تخصیص در جهات شروع و رونق گارگارهای آسیب دیده اقدام خواهند نمود/س 

برچسب ها: اعطای ، وام ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.