معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از برگزاری بر نامه های این نهاد همزمان با فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه خبر داد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج، آذرشب گفت : این برنامه ها از روز چهارشنبه 24 اردیبهشت به مدت یک هفته در استان کردستان برگزار می شود.
وی برپایی نمایشگاه صنایع دستی در خانه کرد سنندج، برپایی نمایشگاه دست آوردهای میراث فرهنگی در شهرستان سنندج، اجرای برنامه موسیقی در خانه کرد سنندج، تجلیل از کارشناسان و کارمندان میراث فرهنگی و صنایع دستی اداره کل استان، تجلیل از اصحاب رسانه و تجلیل از موزه داران و راهنمایان موزه را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.
وی همچنین اجرای موسیقی محلی و فولکلور در خانه کرد سنندج، برپایی نمایشگاه در غار کرفتو، اجرای مراسم هه لپرکی در کرفتو، افتتاح قسمتی از بنای تاریخی مشیر دیوان سنندج، دعوت از متصرفین قانونی بناهای تاریخی مشیر دیوان و اتحادیه صنایع دستی و نشست با آنها، دعوت از قضات و رییس کل دادگستری و نشست حقوقی در محل خانه کرد، به همراه مدیریت و فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان را از دیگر برنامه های این هفته ذکر کرد.
آذرشب، تقدیم قرآن تاریخی روستای ˈ شوی ˈ از توابع شهرستان بانه پس از مرمت به هیات امناء و جانمایی آن را دیگر برنامه هفته میراث فرهنگی در کردستان اعلام کرد.
وی افزود: این برنامه ها در راستای شناساندن هرچه بهتر میراث کهن کردستان در هفته میراث فرهنگی و موزه همزمان با سراسرکشور در سطح استان برگزار می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.