مدیرکل اسناد هویتی ثبت احوال از صدور سند هویتی برای اطفال تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: تسهیلاتی برای صدور شناسنامه افراد تحت پوشش بهزیستی که دارای هویت هستند، اما به دلایلی به هویت خود دسترسی ندارند، پیش‌بینی شده است.
محسن اسماعیلی در این باره اظهار کرد: بر اساس مفاد ماده 16 قانون ثبت احوال، نماینده سازمان بهزیستی به عنوان موسسه‌ای که اطفال بی‌سرپرست و بدسرپرست به آنجا سپرده شده‌اند، جزو کسانی است که می‌تواند وقایع حیاتی را به ثبت احوال اعلام و برای فرد سند هویتی دریافت کند.
وی درباره چگونگی صدور اسناد هویتی برای افراد تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: ثبت احوال برای افراد فاقد هویت معرفی شده از سوی بهزیستی، شناسنامه صادر می‌کند.
مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: اگر زوجی سرپرستی اطفال تحت پوشش بهزیستی را بر عهده بگیرد، شناسنامه برای طفل به نام والدین بدون درج عنوان «المثنی» صادر می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه ثبت احوال و بهزیستی به دنبال توافق برای تسهیل فرایند صدور اسناد هویتی برای افراد تحت پوشش بهزیستی هستند، یادآور شد: ثبت احوال اطلاعات هویتی این افراد را استخراج کرده و برای آنها مدارک هویتی صادر می‌کند.
 

برچسب ها: هویت ، سند ، اطفال ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار