مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری، از بهره برداری تونل دوم رخ در محور مواصلاتی شهرکرد به اصفهان در ماه آینده با حضور مقامات کشوری خبر داد.

حسینعلی مقصودی گفت: تونل دوم رخ قرار بود سال گذشته افتتاح شود که به دلیل ریزش بخش انتهای تونل ادامه عملیات حفاری با مشکل مواجه شده که با مشورت مسئولان کشوری و استفاده از راهکارهای متخصصان عمرانی، حفر آن در سه شیفت کاری تداوم یافت و به انجام رسید.
وی، تونل رخ را یکی از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی کشور دانست که فلات مرکزی ایران را به بنادر جنوبی متصل می کند و افزود: تاکنون 160 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل تونل دوم رخ هزینه شده است.
مقصودی، طول تونل دوم رخ را یک هزار و 500 متر با راه های طرفین تونل به طول 12 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: دهانه و ارتفاع این تونل 7.7 متر با عرض ماشین رو 30.9 متر است و دو دستگاه تهویه برای آن پیش بینی شده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری افزود: با بهره برداری از تونل دوم رخ، تونل اول به عنوان مسیر رفت و تونل دوم مسیر برگشت از اصفهان به شهرکرد پیش بینی شده است.
عملیات اجرایی تونل اول رخ در سال 83 آغاز شد و در سال 87 به بهره برداری رسید و شروع عملیات تونل دوم که یکی از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری است از خرداد 88 آغاز شده است.
تونل رخ در استان چهارمحال و بختیاری، در فاصله 15 کیلومتری شهرکرد به سمت اصفهان قرار دارد و از سال 87 جایگزین گردنه پرپیچ و خم و خطرناک رخ شده است./س
برچسب ها: تونل ، رخ ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.