عضو هيات‌ رئيسه کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: ترکيه بهتر است به جاي متهم کردن جمهوري اسلامي ايران در قبال درجه‌داران و افسران ترکيه كه در زندان‌هاي سوريه محبوس شده‌اند پاسخگو باشد.

محمد‌حسن آصفري نماينده اراک و کميجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخير اردوغان رئيس‌جمهور ترکيه و همچنين موضع‌گيري‌هاي وي در خصوص ايران گفت: ترکيه در حال طي مسير اشتباهي است که مطمئا اين مسئله پيامدهاي بدي را براي اين کشور در پي خواهد داشت.
 
وي با اشاره به اين مطلب که حمايت از تروريست ها امروز در تمام دنيا محکوم است، ادامه داد: متاسفانه شاهد هستيم دولت ترکيه از يک سو طارق الهاشمي که در بمب‌گذاري‌هاي عراق نقش داشته و يک متهم براي دولت عراق است را پناه مي‌دهد و از طرف ديگر معارضين و تروريست ها را حمايت مي‌کند و با در اختيار قرار دادن امکانات براي تروريست ها به دنبال تشديد ناآرامي ها در منطقه است.
 
آصفري تصريح کرد: ترکيه همچنين اجازه استقرار موشکهاي پاتريوت از سوي رژيم صهيونيستي در مرزهاي خود را صادر مي‌کند که اينگونه تحرکات نشانه پيمودن مسير اشتباه از سوي اين دولت است.
 
عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس با اشاره به انفجارهاي اخير ترکيه گفت: انفجارهايي که در يکي از شهرهاي ترکيه اتفاق افتاد بيانگر اين مسئله است که آتش فتنه اندک اندک به ترکيه سرايت مي‌کند.
 
وي با اشاره به اين مطلب که دولت ترکيه بايد از حمايت تروريست‌ها دست بردارد، ادامه داد: حمايت از تروريست‌ها براي ترکيه مشکلاتي را به وجود خواهد آورد، به عنوان مثال سلاحهايي که از سوي اين دولت در اختيار معارضين قرار مي‌گيرد به سادگي قابل جمع‌آوري نبوده و باعث ناآرامي در منطقه خواهد شد.
 
نماينده اراک با اشاره به اظهارات اردوغان در مورد دخالت ايران در سوريه بيان کرد: ترکيه بهتر است به جاي متهم کردن جمهوري اسلامي ايران پاسخ دهد که افرادي که در زندان هاي سوريه با عنوان درجه‌داران و افسران ترکيه زنداني هستند آنجا چه مي‌کنند.
 
وي در پايان اظهار‌داشت: همه اسناد و شواهد براين مسئله گواه است که مداخله‌گران و مسبب سلب‌آسايش ملت سوريه، دولت ترکيه، قطر و کشورهايي از اين دست هستند که اهداف صهيونيستها و غرب را خواسته يا ناخواسته دنبال مي‌کنند.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار