کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ من و هاشمی تا آخر انتخابات با هماهنگی یکدیگر مسیر را ادامه می‌دهیم و در نهایت روز رای‌گیری یک نفر از ما به میدان خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حسن روحانی" در ادامه سلسله‌ نشست‌های به سوی حماسه حضور که از سوی بسیج دانشجویی در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار داشت: منشاء توسعه کشور فضای آزاد برای دانشجویان و اساتید است و در این شرایط نیازمند صلح و آشتی با یکدیگر هستیم.

وی افزود: آشتی با دانشمندان و متخصصان، جهان و جناح‌ها و گروه‌های سیاسی از جمله اقداماتی است که باید بتوانیم برای رشد و اعتلای جمهوری اسلامی انجام دهیم.

روحانی گفت: چنانچه عملکرد یک گروه مورد پسند دیگری واقع نشود نباید موجب زمینه توطئه و دشمنی را در کشور فراهم کرد چرا که این مسئله به ضرر کشور است و ما در شرایط کنونی بیش از هر چیز نیازمند وحدت، تسامح و تساهل در کشور هستیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید تسلیم قانون باشیم و انحراف از قانون از سوی هر فردی نیازمند به محاکمه آزاد در محکمه است و قانون اساسی را سرلوحه‌ کارهای خود قرار دهیم و اتهامات واهی زدن به کسانی که هنوز جرم‌شان ثابت نشده اشتباه است.

وی افزود: فعالیت سیاسی بدون قواعد سیاسی راه به جایی نمی‌برد و قطعا بدون این قواعد نمی‌توان به توسعه سیاسی رسید؛ لااقل همه باید در برابر قانون سر فرود آوریم.

روحانی تصريح كرد:‌ باید انتخابات آتی را زمینه‌ای برای وحدت ملی در کشور قرار دهیم و با افزایش آستانه تحمل‌مان با تعامل و مشارکت در جامعه کاندیدا مورد نظر خود را به عنوان رئیس‌جمهور آینده انتخاب کنیم .

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مسائل هسته‌ای کشور در سال 82 افزود: در آن سال جمهوری اسلامی با انتخاب دیپلماسی مناسب و برقراری با کشورهای اروپایی توانست مسائل هسته‌ای را به نفع خود تمام کند و این به معنای افتخار دیپلماسی فعال و سازنده ایران در آن زمان بود.

روحاني با بيان اينکه مذاکره با آمريکا گرچه بسيار سخت است اما امکان پذير است تصريح کرد: مذاکره با اين کشور راحت تر از مذاکره با اروپاييان است و در سخنراني مقام معظم رهبري در عيد امسال شاهد بوديم که ايشان فرمودند" خط قرمزها بايد حفظ شود" .

وي در ارتباط با حصر خانگي موسوي و کروبي خاطر نشان کرد: مسلما ادامه اين شکاف که روز به روز در حال عميق شدن است به نفع ما نيست و اميدوارم انتخابات فاصله‌ها را کم کند.

وي افزود: راه آزادي براي زندانيان را داريم و با اجماع سازي مي‌توان کاري کرد که تمام زندانيان را آزاد کرد و شکاف‌هاي اجتماعي را کاهش داد.

کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در ارتباط با ورود آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به انتخابات گفت: از اينکه وي کانديدا شدنه هم خوشحالم و هم اينکه از آمدنش استقبال مي‌کنم و اينکه امروز قبول کرده به صحنه بيايد يک نوع فداکاري از سوي وي بوده است.

وي ادامه داد: آيت‌الله هاشمي تا روزهاي آخر قاطعانه به من گفت که کانديدا نمي‌شوم و تصميم خود را براي ورود تا ساعت 3 بعدازظهر همان روز گرفته بود.

روحاني تصريح کرد: ما با هماهنگي مسير را تا آخر ادامه مي‌دهيم و در نهايت در روز راي گيري يک نفر از به انتخابات خواهد آمد.

وي با بيان اينکه آيت‌الله هاشمي نماينده تفکر عقلانيت و اعتدال در کشور است خاطر نشان کرد: ظرف روزهاي آينده وي گفتمان خود را اعلام خواهد کرد و بايد بگويم آيت‌الله هاشمي جز کساني نيست که تفکر خود را بر مبناي شعار و حرف‌هاي تند زدن بدون توجه به عواقب آن به ديگران است.

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در ارتباط با هدفمندي يارانه‌ها گفت: اصل اجراي هدفمندي يارانه‌ها متعلق به دولت آيت‌الله هاشمي در مجلس چهارم بوده که با مخالفت نمايندگان براي تصويب مواجه شد و آنچه که مورد انتقاد اين طرح از سوي کارشناسان و فعالان سياسي، اقتصادي قرار گرفته نحوه چگونگي اجراي اين طرح است.

وي در ارتباط با راه‌هاي بهبود وضعيت اقتصاد کشور تصريح کرد: افزايش توليد، کنترل نقدينگي و هدايت آن به سمت توليد و همچنين ايجاد روابط متعادل با ساير کشورها از جمله راه هاي بهبود اقتصاد کشور است.

روحاني درباره وقايع سال 88 افزود: بايد در مورد علل به وجود آمدن آن مسائل در آن زمان با نظرات کارشناسي به بحث و گفتگو بپردازيم تا ريشه‌هاي آن را مورد شناسايي قرار داده و مانع از تکرار آن در کشور باشيم.

روحاني با اشاره نقاط منفي و مثبت دولت نهم و دهم گفت: نقاط منفي خيلي فراوان است و بهتر که نقاط مثبت آن را شما به ما بگوييد وضعيت اقتصادي جامعه روشن کننده اين مسئله است که با آن همه درآمد نفتي وضعيت ما به اينجا رسيده است اما پيشرفت دربرخي از علوم و عملياتي شدن پروژه هاي مختلف از جمله نقاط مثبت دولت کنوني است.

وي در واکنش به سوال دانشجويي مبني براينکه وي را به شعار دادن در حفظ تماميت عرضي کشور متهم کرده‌اند گفت: بنده کسي هستم که در انقلاب و دفاع مقدس مسئوليت‌هاي مختلفي داشتم و بعد از جنگ هم در آزادسازي اسراي جنگي نقش مهمي داشتم حالا شما به من مي‌گوييد که براي حفظ تماميت ارضي شعار مي‌دهم!

اين کانديداي انتخاباتي با اشاره به مشکلات اقتصادي و سياست خارجي کشور خاطر نشان کرد: حل اين مشکلات سالها به طول خواهد انجاميد و ما نگران خروج پرونده هسته اي ايران از شوراي امنيت هستيم که نيازمند زمان طولاني است و عده اي قطع نامه هاي صادر شده عليه ايران را کاغذپاره اي بيشتر عنوان نکردند اين است شعار من.

وي با اشاره به نقشش در حذف منتظري گفت: يک سال تلاش داشتيم که حصر مطهري برداشته شود و در نهايت با نامه‌اي که با امضاي من بود وي از حصر خانگي‌اش آزاد شود.

وي در پاسخ به اينکه براي نابودي رژيم صهيونيستي چه برنامه‌اي داريد گفت: اين رژيم دشمن قاصب مي‌دانيم که با حمايت آمريکا و انگليس به صورت ناروا سرزمين فلسطين را غصب کرده افزود: بهترين راه حل براي نابودي اين رژيم برقراري دموکراسي در منطقه است و لشکرکشي از سوي ما راه مناسبي نيست.

روحاني درباره عملکرد آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در کشور تاکيد داشت: هاشمي امروز هاشمي سال 88 نيست و در زمان رياست جمهوري وي اقدامات بزرگي همچون بازپس گيري اسراي جنگي به ايران بازسازي تاسيسات، کارخانه‌ها و بازسازي شهرهاي ويران شده، با حفظ شدن نرخ ارز و همچنين بازپس گيري 2000 کيلومتر از مناطق کشورمان از کشور عراق از اقدامات بسيار خوب و سازنده هاشمي رفسنجاني بود.

اين كانديداي احتمالي رياست جمهوري در واکنش به دانشجويان افزود: بهتر است شما دانشجويان غصه نخوريد و بگذاريد هاشمي برنامه‌هايش را اعلام کند و قطعا ما هم به راي ملت افتخار خواهيم کرد.

روحاني در پاسخ به اينکه با حمايت از هاشمي قصد نشستن بر صندلي يکي از وزارتخانه ها را داريد تصريح کرد: ما تازه به دوران رسيده نيستيم و پست وزارت را هم پشت سر گذاشتيم.

وي افزود: حمايت از هاشمي و يا هر کس ديگري که نحوه مديريتش به نفع کشور باشد موردحمايت من قرار مي گيرد.

روحاني با بيان اينکه يک خطاي ديگر کشور را به نابودي مي‌کشاند تصريح کرد: با توجه به شرايط کنوني و جايگاه کشور نيازمند يک رئيس جمهور عاقل، مدير و مدبر هستيم که ثبات و آرامش را به کشور بازگرداند.

کانديداي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: هاشمي را جز افرادي مي دانم که توانايي زيادي را از لحاظ مديريت و درايت دارد که اگر من در اين عرصه ماندم از مردم مي‌خواهم که راي دهند و در صورت ماندن هاشمي در روز انتخابات در صورت صلاحيت وي مردم به او راي دهند.

روحاني در پايان خاطر نشان کرد: رئيس جمهور بايد فرد توانمندي باشد و از نيروهاي شايسته در کابينه دولت براي بهبود اوضاع کشور استفاده کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار