وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد مهندسی نیروی انسانی و نظام رتبه‌بندی در کشور گفت: حرف اول و آخر آموزش و پرورش است به معنی اینکه باید آنرا به شکلی ساماندهی کنیم که توازن نیروها در آموزش و پرورش تغییر کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دوره توانمندسازی نیروهای این وزارتخانه در سال 91 گفت: برای اولین بار در آموزش و پرورش 120 تا 180 ساعت دوره توانمندسازی برای نیروهای این وزارتخانه برگزار کردیم.  
 
وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور با محوریت کتاب بسته آموزشی تقدیم دانش‌آموزان شد، گفت: 9 جلد کتاب جدید در 19 مرحله و از طرفی 6 جلد کتاب برای دانش‌آموزان مقطع دوم ابتدایی و همچنین 22 میلیون جلد کتاب در طول چند سال اخیر تالیف شد.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه امسال 60 هزار کلاس جدید برای مقطع ششم ابتدایی در سراسر کشور ایجاد کردیم، تاکید کرد: همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد این کلاس‌ها تمام نوروز را کار کرده‌اند لذا باید این را یادآوری کنم که نیروهای ما نیز در 4 سال اخیر در ایام نوروز به صورت تمام وقت سر کار بودند.  
 
حاجی‌بابایی درباره افزایش سطح آزمون‌های بین‌المللی که در جهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برای اولین بار نیز شاهد افزایش نُرم‌‌ها و همچنین جهش بسیار خوبی بودیم زیرا نوع کار تغییر کرد تا بتواند پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان ما باشد.
 
وی با اشاره به ایجاد کلاس‌های دارالقرآن در کشور اظهار داشت: در 34 سال گذشته نیز حدود 570 مدرسه کلاس دارالقرآن را برگزار می‌کردند اما در طول چند سال اخیر حدود 10 هزار مدرسه این برنامه را به صورت مستمر و به صورت فوق‌برنامه اجرا می‌کنند و از اول مهر ماه امسال نیز مدارس دارالقرآن به صورت برنامه‌ای این کلاس‌ها را پیش خواهند برد.  
 
حاجی‌بابایی با اشاره به اجرای برنامه نهضت ملی حفظ‌ تاکید کرد: در طول چند سال اخیر نیز حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر عضو برنامه نهضت ملی حزب شدند که از حدود 700 نفر آنها نیز تقدیر به عمل آمد.  
 
وی همچنین با  اشاره به اردوهای راهیان نور تصریح کرد: قبل از اجرای برنامه تحول نیز تنها 25 هزار نفر در این اردوها شرکت می‌کردند، در حالی که بعد از برنامه تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک میلیون دانش‌آموز در این اردوها شرکت کردند.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش مدارس سمپاد در کشور گفت:‌ قبل از اجرای برنامه تحول 92 منطقه کشور دارای مدارس سمپاد بودند که بعد از اجرای تحول بنیادین در آموزش و پرورش حدود 206 منطقه از این مدارس برخوردار شدند.  
 
حاجی‌بابایی با اشاره به آمارها در خصوص تعداد مدارس، دانش‌آموزان و مناطق و مدارس نمونه‌دولتی در کشور تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول حدود 540 مدرسه و 130 هزار دانش‌آموز و 216 منطقه در بخش نمونه دولتی فعال بودند که این تعداد نیز پس از اجرای برنامه تحول به 1620 مدرسه، 420 هزار دانش‌آموز و 450 منطقه ارتقا یافت.  
 
وی در ادامه سخنان خود نیز درباره تغییر نوع ساخت مدارس نیز اظهار داشت: تمام مدارس کشور باید بر مبنای ایرانی و اسلامی ساخته شود.
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد دانشگاه فرهنگیان در کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان موفق شد در طول سال گذشته 25 هزار دانشجو را از 700 هزار نفری که تمایل داشتند در این دانشگاه قبول شوند، جذب کند.  
 
حاجی‌بابایی در ادامه افزود: رقابت بین دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امسال بسیار سنگین‌تر از سال قبل است، در حالی که بسیاری از دانش‌آموزان ممتاز دانشگاه‌های خوب کشور برای حضور در این دانشگاه‌ها ابراز تمایل کردند.  
 
وی با اشاره به ایجاد مهندسی نیروی انسانی و نظام رتبه‌بندی در کشور گفت: حرف اول و آخر آموزش و پرورش است به معنی این که باید آنرا به شکلی ساماندهی کنیم که توازن نیروها در آموزش و پرورش تغییر کند.  
 
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای اولین بار پس از اجرای برنامه تحول بنیادین ساختار آموزش و پرورش به طور کلی دگرگون شد.  
انتهای پیام/
برچسب ها: بابایی ، دوره ، مورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار