چند روزی بیشتر از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 92 نمی‌گذرد و آنچه در این مدت به چشم می‌خورد تلاش داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون خود است. تلاشی که در پاره‌ای از موارد انگار از تلاش برای شرکت در خود آزمون و پاسخ درست به سؤالات آن بیشتر و عمیق‌تر است!.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،آنچه از نظرتان می‌گذرد کارنامه اولیه یکی از داوطلبان گروه علوم ریاضی است که در آزمون کارشناسی ارشد امسال شرکت کرده و در کمال تعجب با درصدهای منفی در دو گرایش از گرایش‌های گروه علوم ریاضی پذیرفته شده است و در حقیقت بر این مدعی صحه گذاشته که برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد کافی است دل به دریا بزنید و در آزمون شرکت کنید!

صرف‌نظر از تمامی نظرات موافق و مخالف در باب افزایش کمی دانشجویان در تحصیلات تکمیلی که پرداختن به آن از حوصله این چند سطر خارج است به نظر می‌رسد بار این طرح! بر دوش دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی گذاشته‌شده و وزارت علوم از این طریق سعی در بالا بردن آمار دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دارد.

روند «پذیرش دانشجو به هر قیمتی و باهر شرایطی!» روندی نامناسب و البته در بستر زمان بسیار مخرب است و این موضوع را از فرط بداهت نیازی به توضیح نیست. آنچه ضروری است تغییر نگرش در پذیرفتن دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی است تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بی‌اعتباری مدرک کارشناسی ارشد همانند آنچه امروز بر سر مدرک کارشناسی آمده نباشیم.



برای مشاهد عکس در ابعاد بزرگتر، آن را ذخیره کنید


فرستنده:حجت بهاری فر

*********************
مخاطبان گرامی برای ارسال آثار خویش به مطالب ذیل توجه نمایند:
 
1- موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین مصوب جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

2- نام و نام خانوادگی کاربری که قرار است به همراه اثر منتشر شود، ذکر گردد.

3- فایلهای متنی به فارسی نوشته شده باشند و آثار چند رسانه ای نیز در فرمت های متداول ارسال گردد.

4-  حق ویرایش یا اصلاح موارد ارسالی محفوظ است.

 bashgaheshabaneh@gmail.com  برای ارسال مطالب مخاطبان گرامی در نظر گرفته شده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
يكي از همين دور و برا
۲۳:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
اينا فقط مجاز ميزنه قبولي خبري نيست.من پارسال با ميانگين هر درس 50 درصد به جز زبان كه سفيد دادم با رتبه 496 حتي شبانه رو هم نياوردم رشتمم كشاورزيه نزديك به 8000 نفر تو رشته ما ثبت نام كردن فقط 290 نفر ظرفيت روزانه و شبانه شونه اونقدرم ميگين راحت نشده!!!!
آخرین اخبار