پاسخ‌های مختلف غیرکاربردی از سوی مسئولان و متولیان امر برای رفع مشکلات شهرک غدیر خورسند شهربابک مردم را حقیقتا در انتظار معجزه گذاشته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  با توجه به وضعیت موجود در شهرک غدیر خورسند مقابل شهرداری که نه آب دارد و آن چه دارد هم قابل شرب نیست، نه برقی است و آنچه هست از سراسر خطر، نه خیابان کشی، نه شیب‌بندی، نه پلاک‌گذاری و نه کدبندی ارتفاعی و مردمی که در انتظار هر روزه تصمیم مسئولان برای بهسازی، بازسازی، عمران و آبادانی و تامین آب و برق و خیابان‌کشی و تسطیح معابر و جدول‌گذاری شب را صبح می‌کنند.

مردمی که پاسخ‌های مختلف غیرکاربردی از سوی مسئولان و متولیان امر برای رفع مشکلات، مردم را حقیقتا در انتظار معجزه گذاشته است.

یکی از اهالی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه در زمینه مشکلات موجود در شهرک غدیر خورسند گفت: نخستین مشکل ما این است که قرار بوده واگذاری زمین به افراد فاقد مسکن و زمین صورت گیرد، اما این چنین نشده و حتی طبق قرعه‌کشی هم واگذار نشده است.

سید علی حسینی افزود: یکی 100 متر زمین دارد، یکی 400 متر و بنیاد مسکن مبالغی برای زیرسازی این مجموعه از مردم گرفته است، اما هیچ زیرساختی صورت نگرفته و آنچه فراهم شده را مردم فراهم کردند.

وی اظهار داشت: همچنین حریم مناطق مسکونی از بزرگراه رعایت نشده است و نیاز اساسی ما تامین آب، برق و گاز بوده است، هر چند رئیس اداره گاز قول مساعد برای رفع نیاز منطقه را داده، اما مسئولان برق ما را بی‌جواب گذاشته و معتقد هستند باید برق ما را واگذار کنندگان زمین تامین کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: از طرفی اداره آب برای توسعه شبکه در محل خواستار 5.4 میلیارد ریال از مردم مستضعفی شده  که در این منطقه سرپناهی با مشکلات برای خود درست کرده‌اند و ساخت همین سرپناه‌ها هم به دلیل عدم نظارت بعضا اصولی نیست و هر بار نزدیک انتخابات شورا و نمایندگان می‌آیند و قول می‌دهند و به فراموشی سپرده می‌شود.

احمد کاردوست رئیس بنیاد مسکن شهربابک در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه گفت: وظیفه بنیاد مسکن صرفا واگذاری زمین به واجدان شرایط بوده و تعهدی در واگذاری آب و برق و دیگر زیرساخت‌ها ندارد و کوتاهی از جانب ما نیست.

افشین علا رئیس اداره برق در این زمینه نيز گفت: تامین برق در این منطقه با تامین هزینه آن از طرف اداره راه و شهرسازی و قسمتی از منابع استانداری و بخشی نیز توسط شرکت توزیع برق باید انجام شود و شرکت توزیع برق شمال سهم خود را در تامین برق تمام مسکن‌های مهر شهرستان پرداخت کرده است.

ابراهیمی رئیس آب و فاضلاب شهری شهربابک در زمینه تامین آب این منطقه گفت: تامین آب این شهرک در زیرمجموعه مسکن مهر نیست، زیرا از متقاضیان در زمان واگذاری زمین وجوهی برای انجام این زیرساخت‌ها دریافت شده است که باید با همین وجوه آب تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این واحدها از مسکن مهر بود مقداری از هزینه را دولت تامین و اکنون باید 5 میلیارد و 400 میلیون ریال در این زمینه برای نصب شبکه پرداخت شود./ج1

برچسب ها: کرمان ، مسئول ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.