توافق فتح و حماس برای اجرای بقیه بندهای توافقنامه آشتی ملی در حالیست که گفته می شود رئیس تشکیلات خودگردان در سفر به قاهره خواستار اعمال فشار بر حماس برای تشکیل دولت وفاق ملی خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه الیوم ؛ جنبش های فتح و حماس در نشستی با حضور نمایندگان دو طرف که در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره برگزار شد درباره اجرای بقیه بندهای توافقنامه آشتی فلسطین به توافق رسیدند. 

امل الحناوی خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی در این باره با اشاره به این که نشست ها یکی پس از دیگری برگزار می شود اما نتیجه ای که فلسطینیان انتظار دارند حاصل نمی شود افزود: دو طرف در نشست قاهره درباره اجرای بقیه بندهای توافقنامه آشتی در سه ماه آینده به منظور حل بسیاری از مسائل به توافق رسیدند که از جمله آنها تشکیل دولت وحدت ملی، تعیین زمان برگزاری انتخابات فلسطین و بازسازی ساختار سازمان های امنیتی است. 

در ادامه گزارش آمده است: نشست هیأت های فتح و حماس در حالی برگزار شد که قرار است محمود عباس رئیس تشکلات خودگردان فلسطین این هفته به قاهره سفر کند. به گفته منابع وی در این سفر از محمد مرسی رئیس جمهور مصر خواهد خواست حماس را برای تشکیل دولت وفاق ملی تحت فشار قرار دهد تا پس از آن تلاش ها برای تعیین زمان برگزاری انتخابات شورای قانون گذاری آغاز شود. 

برچسب ها: عباس ، حماس ، فشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار