هر فرد موفق و ثروتمندی در نتیجه نگه داشتن طولانی مدت اندیشه ثروت و موفقیت در ذهن خود، به چنین نتیجه ای دست یافته است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران  دو اصل مهم برای دستیابی به موفقیت مالی وجود دارد. اولین اصل، همان است كه ما آن را قانون جذب می نامیم. این قانون می گوید كه شما همانند یك آهن ربای دائمی هستید.بر اساس این اصل، افكار شما، میدان قدرتمندی از انرژی ایجاد می كند كه به اطرافتان تشعشع كرده و رویدادها و افرادی متناسب با خود را به زندگی تان جذب می نماید.هر فكر آمیخته با احساس شما چه مثبت و چه منفی از شما تابیده شده و مردم، شرایط، افكار و فرصت هایی سازگار با خود را برایتان فراهم می آورد.

چگونه موفقیتی را كه آرزومند و شایسته اش هستید، جذب كنید ?
بسیاری از مردم، معتقدند كه این، مهمترین اصل همه قوانین ذهنی است.این اصل بیان می كند كه اگر شما تصوری شفاف از هدف بسیار ارزشمندتان را كه همان ثروتمند شدن است در ذهن داشته باشید و بتوانید این خواسته را به طور پیوسته در روحیه خود حفظ كنید، در نتیجه منابع مورد نیاز برای دستیابی به این هدف را به زندگی تان جلب خواهید كرد.هر فرد موفق و ثروتمندی در نتیجه نگه داشتن طولانی مدت اندیشه ثروت و موفقیت در ذهن خود، به چنین نتیجه ای دست یافته است.

دنیای شما، آینه افكار شماست :
دومین اصل، قانون « تناسب و تناظر » است. این قانون ذهنی، بسیار قدرتمند بوده و می گوید: « هر آنچه در درون مان می گذرد، در اطراف مان متجلی می شود. »

بر اساس این اصل، دنیای بیرونی شما، همانند آینه ای، آنچه را كه در دنیای درونتان می گذرد به شما نشان می دهد. هر آنچه در اطرافتان اتفاق می افتد، مشابه احوالات درونی شماست.وقتی می گوییم دنیای بیرونی شما، دنیای درونی تان را منعكس می كند، منظورمان در هر دو سطح خودآگاه و ناخودآگاه است. اگر باور داشته باشید كه توانایی دستیابی به اهدافتان را دارا هستید و تصوری از اهدافتان را در طولانی مدت و صبورانه در ذهن نگه دارید، سرانجام دنیای اطرافتان مشابه رویای شما خواهد شد.

_ اصل تشابه را در سه موقعیت می توان به طور كامل مشاهده كرد :
اول از همه، افراد دور و بر شما، دقیقاً طرز برخوردی مشابه رفتار شما دارند. شما همیشه انعكاس روحیه خود را در رفتار و صورت كسانی كه با آنها سر و كار دارید، می بینید. اگر شما حالتی مثبت و خوش بینانه داشته باشید، مردم تقریباً بلافاصله حتی قبل از این كه بتوانید كلامی بگویید با روی خوش و حمایت كننده به شما واكنش نشان خواهند داد.دومین قلمرویی كه اصل تناظر در آن آشكار است، ارتباطات شماست. ارتباطات شما، همیشه دقیقاً آینه تمام نمای شخصیت شماست. زمانی كه شاد، خوشبین و آرام هستید، روابطتان نیز شادتر، دوست داشتنی تر و هماهنگ تر خواهد بود ولی هنگامی كه به هر دلیلی، اندیشه ای آشفته و منفی دارید چه آگاهانه و چه ناخودآگاه این روحیه و حالات، فوراً و مستقیماً بر روی ارتباطات شما تأثیر می گذارد.

سومین شرایطی كه این اصل كاملاً بر آن مسلط است، ثروت و دارایی شماست. دارایی و ثروت زندگی تان، بازتابی از آمادگی دنیای درونی شما برای چنین دستاوردی است.

تنها بخشی از این معادله كه می توانید بر آن مسلط باشید، هشیاری و افكار آگاهانه شماست و اگر بتوانید هشیاری خود را بر روی آنچه كه مشتاقش هستید یعنی دارندگی و ... قفل كنید، چنین نتیجه ای در دنیای اطرافتان متجلی خواهد شد.

اگر می خواهید صرفه جویی کنید و دغدغه های مالی کمتری داشته باشید حتما به نکات زیر توجه کنید :

_ فهرستی از مخارج خود تهیه کنید

به جای اینکه همه حساب و کتاب ها را در ذهنتان انجام دهید و مرتب از خودتان بپرسید چقدر خرج کرده ام و حالا چقدر پول دارم و ... لیستی تهیه کنید و همه هزینه ها را یادداشت کنید. بدین ترتیب هم بر مخارج ماهانه کنترل بیشتری خواهید داشت و هم انگیزه ای برای صرفه جویی و خود داری از مخارج غیرضروری پیدا خواهید کرد.

_ وقتی احساساتی یا گرسنه هستید به خرید نروید

وقتی احساساتی هستید، مثلا دلتان گرفته یا از چیزی خوشحال هستید، به خرید نروید چون احتمال اینکه ولخرجی کنید و چیزهایی را بخرید که به آنها نیازی ندارید زیاد است. خیلی اوقات برای اینکه از احساسات منفی فرار کنیم و ذهنمان را از چیزهای ناراحت کننده منحرف کنیم، چیزهایی را می خریم که برای لحظاتی شادمان می کنند. مثلا ممکن است فقط به منظور خرید یک پیراهن به فروشگاه رفته باشیم ولی با یک شلوار، یک کت و چند جفت جوراب و چیزهای دیگر به خانه برگردیم. اگرچه خرید چنین چیزهایی برای لحظاتی ما را شاد می کنند، اما این شادی بزودی از بین می رود و آن وقت ما می مانیم و چند وسیله غیرضروری و یک حساب خالی!

همین مطلب در مورد مواقعی که بسیار گرسنه هستید و به فروشگاه می روید صادق است. ممکن است گرسنگی به شما فشار بیاورد و به محض دیدن هر یک از محصولات داخل مغازه فکر خریدنش به سرتان بزند!

_ خودتان را سرگرم کنید

به جای اینکه بعد از یک روز خسته کننده و پرکار ، به یک رستوران یا فست فود بروید ، به فعالیت هایی مانند نقاشی یا باغبانی بپردازید که هم مشغولتان می کند و هم از انجام آن خوشحال می شوید .

بعضی ها فکر می کنند چون درآمدشان زیاد نیست نمی توانند پس انداز کنند ولی این مثل آن می ماند که بگوییم چون همه روز بیکار نیستیم نباید یک ساعت را به ورزش اختصاص دهیم. کارشناسان معتقدند که بهترین راه برای تقویت حساب بانکی این است که کم کم پس انداز کنیم ولی این کار را همیشه ادامه بدهیم. به جای اینکه ناگهان قسمت بزرگی از حقوق ماهیانه تان را به حساب پس اندازتان واریز کنید و مبلغ کمی را برای روزهای باقیمانده ماه نگه دارید، هر بار مبلغ کوچکی را پس انداز کنید. خواهید دید بدون اینکه خودتان متوجه شوید پس اندازتان هر ماه بیشتر خواهد شد.

_ مبلغی را به تفریح و سرگرمی اختصاص دهید

بهتر است گهگاه هزینه ای را به فعالیت های تفریحی اختصاص دهید. اگر تفریح کافی نداشته باشید ممکن است ناگهان از شرایط خسته و دچار افراط شوید و کل پس اندازتان را یک شبه خرج کنید. دوست دارید تلویزیون جدیدی برای اتاق نشیمن بخرید؟ دوست دارید به یک مسافرت بروید؟ پس از همین الان شروع کنید و پولتان را پس انداز کنید.

_ از دیگران کمک بخواهید

اگر واقعا احساس می کنید که تحت فشار هستید خیلی راحت و بدون خجالت از دیگران کمک بخواهید. به یک کارشناس امور مالی مراجعه کنید و شرایطتان را با او در میان بگذارید. این افراد تجربه رویارویی با مشکلی شبیه به مشکل شما را دارند و با ارائه برنامه ای واقع بینانه به حل مشکل مالی شما کمک خواهند کرد.همیشه مسیرهای دور و نزدیک را برای خرید طی می کنیم و در برگشت کیسه های متنوع از کالا هایی که نیاز داشتیم به همراه داریم ،اما اگر آگاهانه به خریدهایمان نگاه کنیم چه مقدار از خرید های ما آن چیز هایی که نبوده که می خواستیم و چه مقدار هزینه ی اضافی صرف آنها کرده ایم.

در این جا می خواهیم چند راهکار برای خرید آگاهانه را مطرح کنیم :

تاکتیک اول : کاهش قیمت باور نکردنی

فرض کنید شما از یک ژاکت خوشتان آمده اما می دانید چند هفته ی بعد به خاطر تغییر فصل یک برچسب کاهش قیمت روی آن قرار می گیرد.حال باید چه کار کرد؟ شاید انتظار شما باعث از دست دادن آن ژاکت شود.بهترین راه حل این است ببینید آن ژاکت چقدر برای شما ارزش دارد و اصلأ چقدر به آن نیاز دارید و آیا قیمت عادلانه ای که در ذهنتان برای آن قرار داده اید با قیمت الأن ژاکت همخوانی دارد یا خیر.

گام دوم : سایز اقتصادی اما تعادلی

یعنی همان مقداری خرید کنید که نیاز داری نه بیشتر و نه کمتر .و از کیفیت کالایی استفاده کنید که جیب شما اجازه ی خرید آن را می دهد.حتی می توانید به مراکز خریدی مراجعه کنید که با قیمت های مناسب تر کالاهای مورد نظرتان را ارائه می کند.

ترفند ۳: استفاده از تخفیف

می توانید با پرداختن کل قیمت کالا به صورت نقدی از تخفیف برخوردار شوید یا حتی بر اساس بن هایی که قرار است در آینده بگیرید خریدتان را تنظیم کنید.

گام آخر : خرید اینترنتی

خاصیت خریدبا کارت های اعتباری و خرید های اینترنتی این است که بدون توجه به قیمت و مهم تر از آن اهمیت نیاز به آن کالا مغلوب ظاهر و تبلیغات می شوید و دست آخر به جای خرید کردن درست کارت اعتباری شما خالی شده است.پس برای خرید اینترنتی به سراغ همان کالایی بروید که به آن نیاز دارید.

برچسب ها: بازار ، اقتصاد ، ثروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار