در اولين همايش روز ملي ارتباطات و روابط عمومي به علي دارابي عنوان پيشكسوت و پايه‌گذار اولين نشريه روابط عمومي در كشور نشان عالي روابط عمومي اهدا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛  اين همايش به همت انجمن متخصصان روابط عمومي كشور با حضور رئيس كميسيون اجتماعي و فراكسيون روابط عمومي مجلس، علي‌اكبر جلالي پدر علم فناوري اطلاعات ايران و پيشكسوتان و مديران و كارشناسان روابط عمومي دستگاه ها و نهادهاي كشور در تالار وحدت برگزار شد.  
معاون سيما در اين مراسم با تاكيد بر ضرورت كارآمدي روابط عمومي گفت: دوران تبليغات محوري در روابط‌عمومي‌ها سر آمده و روابط عمومي ها بايد با تكيه بر پژوهش محوري، فرهنگ ساز و مولد باشند. وي با اشاره به اينكه روابط عمومي بايد نقش راهبري يك سازمان را ايفا كند گفت روابط‌عمومي خود يك رسانه مهم و تاثيرگذار است و رابطه رسانه‌ها و روابط‌عمومي‌ها بايد مبتني بر تعامل سازنده باشد.  
معاون رئيس رسانه ملي در امور سيما در تبيين جايگاه روابط عمومي گفت: خدمات و كارنامه ارزنده نظام مقدس جمهوري اسلامي از طريق روابط عمومي ها بايد انعكاس يابد.
وي افزود : امروزه روابط عمومي ها بايد با كليشه ها وداع كنند و با پرهيز از كارهاي پراكنده ، غير مفيد و تشريفاتي، فرصت تبيين، تبليغ و دفاع از حيثيت سازماني را در ارتباط تعريف شده با مراكز آموزشي و پژوهشي به دست آورند.
در ادامه اين مراسم نشان عالي روابط عمومي به علي دارابي ، معاون ريس رسانه ملي در امور سيما  و لوح تقدير نشان عالي روابط عمومي به نامدار صداقت ، مدير كل روابط عمومي شهرداري تهران ، محمدرضا غفوري مديركل روابط عمومي بانك تجارت و ناصر رزاق منش مدير كل روابط عمومي سازمان راهداري كشور اهدا شد.
علي دارابي 12 سال مديركل روابط عمومي وزارت جهاد سازندگي بوده و به مدت 5 سال متوالي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان روابط عمومي برتر كشور انتخاب و قدرداني شده است .
دارابي علاوه بر انتشار اولين نشريه تخصصي روابط عمومي و ارتباطات در سازمان هاي دولتي ، بيش از 5 عنوان كتاب در حوزه روابط عمومي و ارتباطات منتشر كرده كه از جمله آنها مي توان به كتاب " درآمدي بر جامعه شناسي ارتباطات ، فرهنگ و رسانه " اشاره كرد .
گفتني است؛ در اين همايش همچنين از تمبر روز ملي ارتباطات و روابط عمومي رو نمايي شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.