سامانه مرکز تماس بورس بزودي راه اندازي مي شود

مدير روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه اطلاعات مهمترين و ارزشمندترين عامل در تصميم گيري هاي اقتصادي به ويژه در بازار سرمايه است، از راه اندازي مرکز تماس بورس در کمتر از يکماه آينده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌ سعيد مستشار در مصاحبه با راديو اقتصاد تاکيد کرد: با گسترش سامانه هاي اطلاع رساني و نظارت آنلاين و لحظه اي در سالهاي اخير ميزان شفافيت در عملکرد شرکت هاي بورسي به شدت افزايش يافته است و اطلاع رساني يکجانبه از بازار سرمايه به روش هاي تعاملي و دوطرفه با مخاطبان و مشتريان اطلاعات بازار سرمايه متحول شده است.

مستشار گفت: با راه اندازي مرکز تماس بازار سرمايه هموطنان مي توانند پرسش هاي خود را درباره اين بازار مطرح کنند و در اسرع وقت پاسخ آن را دريافت کنند که شماره تلفن اين مرکز به زودي اطلاع رساني خواهد شد.

وي افزود: اطلاعات مهمترين دارايي بازار سرمايه است و اساس و مبناي تصميم گيري محسوب مي شود و به همان اندازه نيز اطلاع رساني بايد از اثربخشي بيشتري برخوردار شود که خوشبختانه تلاش هاي خوبي شده است.

مستشار گفت: در حوزه بازار سرمايه در دو حوزه اطلاع رساني و آموزش و فرهنگ سازي تلاش کرده ايم و استفاده از ابزارهاي الکترونيک و سامانه هاي برخط همچنان در اولويت است.

وي افزود: اطلاعات همه شرکت ها و تحولات عرضه و تقاضاي سهام و همچنين عملکرد و وضعيت شرکت هاي بورسي در سامانه کدال در دسترس قرار دارد و شهروندان در هر لحظه مي توانند از اين اطلاعات استفاده کنند.

مدير روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به فعاليت پايگاه اطلاع رساني اخبار بازار سرمايه با نام "سنا" گفت: اين پايگاه اطلاع رساني تعامل خوبي با خبرگزاري ها و رسانه هاي گروهي دارد.

مستشار با بيان اينکه بازار سرمايه متناسب با هر نوع سليقه ريسک پذير تا ريسک گريز خدمات سرمايه گذاري ارائه مي کند، افزود: شهرونداني که از دانش و تجارت حرفه اي براي حضور در بازار سهام برخوردار نيستند مي توانند از تالار مجازي بورس استفاده کنند.

وي گفت: هموطنان عزيز مي توانند از ابزارهاي داراي ريسک زياد مانند ابزار آتي يا فيوچر (معامله سکه بهار آزادي)، ريسک متوسط (سهام) و بدون ريسک (اوراق اجاره و اوراق مشارکت) استفاده کنند.

مستشار افزود: بازار سرمايه کشور به هيچ بازار پرهياهو و پرتلاطم نيست و شهرونداني که ريسک گريز هستند مي توانند از خدمات صندوق هاي سرمايه گذاري استفاده کنند که بخشي از سود سرمايه گذاري را تضمين مي کنند و هيچگونه ريسکي ندارند.

مدير روابط عمومي و امور بين الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تاکيد کرد: بازار سرمايه شفاف ترين حوزه اقتصادي در کشور است و اطلاعات و داده هاي شرکت ها به صورت لحظه اي در سامانه هاي متعدد در دسترس قرار دارد./عب
برچسب ها: بورس ، سهام ، عرضه ، اقتصاد ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار