انفجاري کم قدرت شنبه در يکي از خيابان هاي طرابلس که سفارتخانه هاي يونان ، عربستان سعودي و الجزاير در آن قرار دارد ،منفجر شد که خسارات کمي برجاي گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،يکي از اعضاي دستگاه هاي امنيتي ليبي تصريح کرد : بمب کوچک دست سازي در نزديکي يک دستگاه خودرو در خياباني که در آن سفارتخانه هاي يونان ، عربستان سعودي و الجزاير واقع شده است منفجر شد که خسارات ناچيزي به لاستيک هاي اين خودروها وارد کرد. اين انفجار در محله ظهره در مرکز پايتخت ليبي به وقوع پيوست. 
23 آوريل، انفجاري با خودرو بمب گذاري شده سفارت فرانسه در طرابلس را هدف قرار داده  و دو ژاندارم فرانسوي و شمار زيادي از ليبيايي ها را زخمي کرده بود.براثر اين انفجار خسارات شديدي به بار آمد.
طرابلس که به طور نسبي از خشونت ها به دور بود هفته هاي اخير شاهد محاصره ساختمان دو وزارتخانه به دست شبه نظامياني بود که خواستار قانون طرد سياسي همدستان رژيم سابق معمر قذافي بودند.
 بنغازي ديگر شهر بزرگ کشور و کانون انقلابي که سرهنگ قذافي را در سال 2011 سرنگون کرد شاهد تشديد خشونت ها با چندين مورد بمب گذاري و حملات به دستگاه هاي امنيتي و نمايندگي هاي ديپلماتيک غربي است.
اين ناامني فزاينده از ناتواني مقامات براي ايجاد نيروهاي امنيتي موثر به منظور متوقف کردن حملات حکايت دارد ، حملاتي که عموما به افراطيون نسبت داده مي شود.







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار