استاندار هرمزگان در شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه توجه به روستاها نباید از مدار اولویت خارج شود، افزود: شورای برنامه‌ریزی استان باید نسبت به تدوین بسته‌ای با سیاست معین به منظور توسعه پایدار روستایی اقدام کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،ابراهیم عزیزی با بیان اینکه نگاه راهبردی، عقلایی و برنامه محور باید در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار بگیرد، اظهار داشت: در شورای برنامه‌ریزی باید با نگاه عالمانه و منطقی به آینده، امور را پیش برد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان با بیان اینکه ما در نظام اسلامی کار و زندگی می‌کنیم بنابراین باید اقدامات را بر مبنای معیارهای اسلامی انجام دهیم، افزود: در این راستا عدالت محوری به عنوان یکی از معیارهای اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امکانات، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان باید به گونه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند که نقاط محروم و کمتر برخوردار به سمت توسعه و پیشرفت سوق پیدا کنند.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه تعهدات استانی باید اجرایی شود، تصریح کرد: زمانی که یک نظام سیاسی تعهداتی را می‌پذیرد لازم است در راستای اجرایی شدن آن اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت مبتنی بر برنامه باید اولویت شورای برنامه‌ریزی باشد، بیان کرد: در شورای برنامه‌ریزی اولویت‌بخشی به مسیر پیشرفت، عمران و آبادانی استان، اجرای تعهدات و مصوبات باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

عزیزی در ادامه همچنین بر ضرورت تدوین طرح توسعه پایدار روستایی تاکید کرد و گفت: توجه به روستاها نباید از مدار اولویت خارج شود و در این راستا شورای برنامه‌ریزی استان باید نسبت به تدوین بسته‌ای با سیاست معین به منظور توسعه پایدار روستایی اقدام کند.

وی افزود: اگر مشکلات روستاها حل شود در واقع مشکل شهرها حل شده است زیرا هنگامی که روستاها دارای امکانات باشند روستاییان مهاجرت نمی‌کنند و در نتیجه به شهرها فشار سنگین در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها وارد نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خواستار تعیین تکلیف پروژه‌های مصوب تا زمان توزیع بودجه شد و خاطر نشان ساخت: باید تا زمان توزیع بودجه تکلیف پروژه‌های دارای اولویت سال 92 مشخص شود که در این راستا پروژه‌های نیمه تمام باید مورد توجه باشند.

وی سپس با اشاره به تقویت و توسعه صادرات غیر نفتی عنوان کرد: اگر بخواهیم مجموعه استان و کشور را در یک نگاه منطقی و عاقلانه مورد توجه قرار دهیم باید تقویت و توسعه صادرات غیرنفتی را با جدیت پیگیری کنیم.

عزیزی تقویت و توسعه صادرات غیرنفتی را کلید موفقیت نظام اسلامی در حال و آینده دانست و ادامه داد: جایگاه صادرات غیر نفتی باید در شورای برنامه‌ریزی مورد توجه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به شهرستان بشاگرد گفت: بشاگرد از گذشته‌های دور همواره چوب محرومیت خورده و با توجه به زلزله اخیر، این شهرستان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار هرمزگان در پایان خواستار تقویت عملکرد کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی استان شد و بیان کرد: عملکرد کارگروه‌ها بر تصمیم‌گیری‌های شورای برنامه‌ریزی بسیار تاثیرگذار است بنابراین هر چه کارگروه‌ها کارشناسی‌تر و تخصصی‌تر باشند نتیجه مطلوب‌تری حاصل می‌شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.