رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر گفت: در قالب طرح‌های کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی از ابتدای سال جاری 230 هزار رأس دام سبک و سنگین در شهرستان سمپاشی شده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمدحسین شهریارزاده اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت انگل‌های خارجی دام از قبیل کنه، شپش، ‌جرب‌، کک‌ها در قالب طرح‌های کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر و انگلی دامی و بیماری‌های ناشی از معضل خشکسالی از ابتدای سال جاری 230 هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان سمپاشی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیماری تب خون‌ریزی دهنده کریمه‌کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک است که به عنوان یک بیماری شغلی و کشنده محسوب می‌شود، تصریح کرد: پوشیدن لباس کار مناسب و استفاده از دستکش، ماسک و سمپاشی دام و جایگاه نگهداری دام‌ها نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بردسیر بیان داشت: گوشت خریداری شده را به مدت 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند که این عمل موجب افزایش کیفیت گوشت شده و همچنین ویروس عامل بیماری در صورت وجود از بین می‌رود.

شهریارزاده خاطرنشان کرد: از جمله بیماری‌هایی که در فصل گرما عامل تلفات و ضررهای زیادی به دام می‌شود، بیماری زردی یا تیلیریوز است و از دامداران درخواست داریم، آلودگی‌های انگلی بدن دام را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه علائم زردی در مراحل ابتدایی به دامپزشک مراجعه و اقدام به درمان کنند.
برچسب ها: بردسیر ، دام ، سمپاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.