رئیس انجمن علمی تخصصی ناباروری و باروری ایران، از وجود ۶۰ مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد و گفت: اولین کشور خاورمیانه در درمانهای نوین ناباروری هستیم و جایگاه بالایی در دنیا داریم.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن باروری ناباروری، محمد پارسانژاد اظهارداشت: این انجمن از 3 رشته فوق تخصصی ناباروری زنان، جنین شناسی و اورولوژی تشکیل شده است و در کنگره امسال علاوه بر متخصصان این 3 رشته گروه‌های پرستاری و مامایی که در امر درمان ناباروری دخیل هستند هم حضور دارند.

رئیس انجمن علمی تخصصی ناباروری و باروری ایران از برگزاری پنل اخلاق در شیوه‌های نوین درمان ناباروری خبر داد و افزود: این پنل، مرکب از فقها، حقوقدانان و روانشناسان است که جنبه‌های فقهی و حقوقی این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

وی در مورد نقش این انجمن در سیاست‌های تنظیم خانواده و جمعیت نیز گفت: موضوعاتی مثل تنظیم خانواده باید توسط سیاستگزاران و جمعیت شناسان، مورد بحث قرار گیرد و پزشکان، سهم بسیار ناچیزی در این موضوع دارند.

رئیس انجمن علمی تخصصی ناباروری و باروری ایران، از وجود 60 مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد و گفت: ایران، اولین کشوری است که در خاورمیانه به درمانهای نوین ناباروری پرداخته است و جایگاه بالایی در دنیا در زمینه درمان داریم و دیگر نیازی نیست تا زوجین نابارور برای درمان به خارج از کشور مراجعه کنند.

نوزدهمین کنگره تخصصی ناباروری و باروری ایران از یکم تا سوم خرداد در سالن غرضی بیمارستان میلاد با حضور متخصصان برگزار می‌شود./ح


برچسب ها: ناباروری ، ژنتیک ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.