تحقیقات نشان داده که فرزنداني که مادرانشان سیگار می کشند به دلیل الگو پذیری زیاد فرزندان از مادرانشان سیگاری شدن این فرزندان زیاد است.

دکتر طاهره سماوات، رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به مناسبت هفته بدون دخانیات افزود: تحقیقات نشان داده افرادی که سیگار می کشند احتمال ابتلای آنها به بیماری های قلبی و عروقی 2.5 برابر است. 
درحال حاضر 26 درصد مردان و 1.2 درصد زنان جامعه سیگار می کشند. 

وی با بیان این که اثر سیگار در بروز بیماریهای قلبی و عروقی به اثبات رسیده است اظهار داشت: مادران سیگاری باید توجه داشته باشند که چون محور خانواده هستند وقتی در خانه سیگار می کشند احتمال سیگاری شدن فرزندانشان بیشتر است چرا که فرزندان از مادر خود بیشتر از پدر الگو گیری می کنند. 

وی با اشاره به این علاوه بر سیگار معضل سیگار چند سالیست که قلیان هم به جمع خانوادگی بیشتر خانواده ها به عنوان یک تفریح اضافه شده است عنوان کرد: تحقیقات نشان داد کسانی که قلیان مي كشند 10 برابر بیشتر از دیگر افراد در معرض بیماری های قلبی و عروقی و سرطان هستند. 

سماوات خاطر نشان کرد: افراد سیگاری تنها با تغییر در شیوه زندگی و یک اراده قوی می توانند سیگار را ترک کنید و خود را از ابتلا به بیماری های مختلف در امان نگه دارند. /ح
برچسب ها: سیگار ، قلیان ، ریه ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار