رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری از حضور 154 اختراع در سومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ خبرداد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر پیرعلی در افتتاحیه سومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ با بیان اینکه اولین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ در سال 90 به میزبانی استان اصفهان و در سال 91 به میزبانی استان قم برگزار شد،گفت: این جشنواره در هر سال هم به لحاظ تعداد اخترعات و هم به لحاظ کیفیت اختراعات رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: جشنواره های منطقه ای نوآوری و شکوفایی اختراعات هر سال همسو با شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری می شود برگزار و برنامه ریزی می شود که نمادی از هم افزایی ظرفیت های فنی استان های برگزار کننده آن است.

به گفته دکتر پیرعلی به طور متوسط 20 تا 30 اختراع حاضر در جشنواره های منطقه ای اختراعات موفق به دریافت تاییدیه سطح 3 اختراعات بنیاد ملی نخبگان می شوند. 
 
رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به حمایت مالی بنیاد ملی نخبگان از اختراعات گفت: اختراعات پس از داوری در جشنواره منطقه ای کوهرنگ توسط داوران مجرب که از استاد دانشگاه های سراسر کشور هستند و کسب تاییدیه می توانند از تسهیلات 3 تا 5 میلیون تومانی بنیاد بهره مند شوند. همچنین مخترعان سطح سه بنیاد ملی نخبگان می توانند از تسهیلات نظام وظیفه استفاده کنند به طوری که به جای انجام دوره خدمت مقدس سربازی، پروژه تحقیقاتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه اختراعاتی که در گذشته موفق به دریافت تاییدیه سطح سه بنیاد ملی نخبگان شده اند در بخش تجاری سازی سومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ حضور دارند، تصریح کرد: البته چنانچه اختراعاتی قابلیت صادرات را داشته باشند با معرفی به معاونت امور بین الملل و انتقال فناوری های معاونت علمی و فانوری ریاست جمهوری زمینه صادرات آنها فراهم می شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مخترعان باید با تجاری اختراعات خود به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان حرکت کنند، افزود: درا ین راستا بنیاد ملی نخبگان تسهیلات حمایتی خوبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است .همچنین شرکت های دانش بنیان می توانند در نمایشگاه علم تا عمل که هر ساله با رویکرد تجاری سازی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود حضور یافته و از تسهیلات وام این معاونت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ،اولین جشنواره منطقه ای اختراعات در سال 92 است،گفت: برای حضور در این جشنواره 235 اختراع در سامانه دبیرخانه ثبت نام کردند که پس از داوری اولیه 154 اختراع به ترتیب تعداد 33، 65، 12 و 26 اختراع از استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، قم، مرکزی و تعداد 18 اختراع از سایر استان ها موفق به حضور در سومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ شدند.

دکتر پیرعلی با اشاره حضور پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری در این جشنواره گفت: در سومین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ بخش ویژه بازی های فکری هم تدارک دیده شده است.

به گفته وی در این جشنواره دو کارگاه آموزشی آینده پژوهشی و نقاط قوت و ضعف حضور در جشنواره های خارجی اختراعات برای علاقمندان برگزار می شود. /ح
برچسب ها: اختراع ، جشنواره ، نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار