امام جمعه شهر آبیک گفت: مسئولان باید حق مسئولیت، پست، مسند و مقام خود را که احقاق حق و ابطال باطل است، ادا کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در آیات و روایات متعدد دنیا و آخرت در برابر هم قرار گرفته‌اند و مانند دو قطب در مقابل هم هستند.

وی افزود: کلمه دنیا 115 بار و کلمه آخرت نیز 115 بار در قرآن کریم تکرار شده و این مهم بیانگر این است که دنیا و آخرت نقطه مقابل هم هستند.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه دنیا را کاملاً معرفی کرده و فرموده از دنیای حرام به دور باشید که فریبنده است، چراکه مادیات دنیا در برابر چشم انسان بزرگ جلوه می‌کند و انسان را می‌رباید.

موسوی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز مسندها، پست‌ها و حاکمیت‌ها ممکن است انسان را مغرور سازد، چراکه در گذشته بسیاری از پست‌ها و مسندها افراد زیادی را مغرور کرده و به زمین زده است.

وی اضافه کرد: دنیا آنگونه نیست که تصور کنیم پایدار است، بلکه دنیا در عین دگرگونی، در حال تمام شدن است.

امام جمعه شهر آبیک با بیان اینکه دنیا مرگ‌آور و مرگ‌آفرین است و انسان را از تیغ مرگ می‌گذراند، افزود: امام علی (ع) فرموده است: «دنیای شما در چشم من ناچیزتر و کمتر از استخوان خوک در دست یک انسان گرفتار بیماری خوره است» که این حدیث بیانگر شدت تنفر و انزجار امام علی (ع) از دنیاست که باید در این حدیث تأمل و تفکر کرد.

موسوی یادآور شد: انسان باید از دنیا به عنوان ظرفی برای آخرت استفاده کند و از دنیا به عنوان موقعیتی برای فراموش کردن آخرت استفاده نکند.

وی با اشاره به حمله دشمنان نظام و اسلام به شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت‌ برخی از کاندیداهای ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: اینکه دشمنان به ویژه آمریکا صدایشان بلند شده و داد و فریاد می‌‌کنند، بیانگر این است که یقیناً به دنبال منافع و مطامعی در نظام بودند که شورای نگهبان با حرکت ارزنده خود دشمنان را سر جای خود نشاند./ج1

برچسب ها: دنیا ، نگهبان ، کاندید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.