زمانی اسید معده به سمت مری بازگشت پیدا می کند ریفلاکس اتفاق می افتد که اگر درمان نشود عواقب خطرناکی به همراه دارد.

فرید ایمان زاده، فوق تخصص گوارش کودکان و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی که اسید معده به سمت مری باز گشت پیدا می کند ریفلاکس اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه این بیماری به دو گروه اختصاصي و غیر اختصاصي تقسیم می شوند افزود: امتناع از خوردن در نوزاد شیر خواره، گرفتگی بینی، سرفه یا  خس خس سینه، استفراغ، سوزش پشت جناق سینه و یا درد شکم، از علائم این بیماری در کودکان می باشد.

ایمان زاده در ادامه تصریح کرد: در بیماری های تب دار، آلرژی، استرس، سرما خوردگی، چاقی، عفونت های ریوی، اختلالات آنابولیک می تواند تشدید کننده باشند.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی همچنین عنوان  کرد: مواد غذایی خیلی چرب یا کافئین بالا مانند چای یا قهوه می توانند باعث تشدید این بیماری شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر علائم شدید باشد با کاهش وزن، کم خونی شدید همراه با استفراغ برگشت های خونی باشد یا اگر عفونتهای ریوی و قطع تنفس و دل درهای شدید همراه باشد حتما باید درمان شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  اگر این بیماری به موقع درمان نشود  باعث افزایش اسیدهای معده می شود و انتهای تحتانی مری را میسوزاند و باعث صدمه  به آن می شود که ممکن است منجر به سرطان مری، آسم، از بین رفتن مینای دندان شود و اگر بیشتر ادامه پیدا کند باعث سینوزیت و عفونتهای مکرر و کاهش شنوایی می شود./ح
برچسب ها: سینوزیت ، ریفلاکس ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.