عمل جراحي نوين اندووسکولار (EndoVascular)در بخش آنژيوگرافي قلب مركز پزشكي مسيح دانشوري با موفقيت انجام شد .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران  دكتر ضرغام حسين‌احمدي رئيس بخش جراحي قلب مرکز پزشکی مسیح دانشوری گفت: جوان 30 ساله اي که به دنبال تصادف دچار عارضه dissectionآئورت نزولي توراسيک شده بود و همچنین در ناحیه پا و فک نیز دچار شکستگي بود، بدون نياز به عمل جراحي باز و با استفاده از روش کم تهاجمي TEVAR (Thoracic Endo Vascular Aortic Repair)در بخش آنژيوگرافي قلب بيمارستان دکتر مسيح دانشوري با همکاري بخشهاي قلب، جراحي قلب و بيهوشي قلب با موفقيت انجام شد.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: جراحان قلب مرکز پزشكي مسيح دانشوري تا کنون قسمت آسيب ديده آئورت اين بيماران را با استفاده از روش استاندارد جراحي که شامل برقراري «Cardiopulmonary Bypass» از طريق عروق فمورال و سپس توراکوتومي و تعويض آئورت آسيب ديده بود انجام مي دادند که این روش بسيار مشکل بود و حدود هشت ساعت بطول مي انجاميد، دوره نقاهت بيمار نيز حدود 10 روز طول می کشید.

وی با اشاره به کسب تجربه کافي براي انجام اين اعمال خاطرنشان کرد: با توجه به روشهای جدید و نوین درمانی ایجاد تغییرات در کار خود را ضروری دیدیم و با بستري شدن اين بيمار همت ما براي انجام اين روش صد چندان شد.

دكتر بابك شريف‌كاشاني رئيس بخش قلب مركز پزشكي مسيح دانشوري نيز ضمن اعلام آمادگي اين مركز براي انجام اعمال (EndoVascular)گفت:‌ يك روز قبل از انجام عمل تمام تجهيزات و وسايل اتاق عمل قلب مركز به کت لب منتقل و کت لب به يک اتاق عمل هيبريد (Hybrid Operating room)تبديل شد و گندزدایي محيط طبق استانداردها انجام پذیرفت. روز بعد اين عمل با همکاري صميمانه سه گروه قلب، بيهوشي قلب و جراحي قلب در مدت دو ساعت انجام شد.

دکتر شریف کاشانی از حضور دكتر محراب مرزبان از جراحان به‌نام قلب كشور که دارای تجربه بسیار در این زمینه می باشد در هنگام انجام این عمل كه براي اولين بار در بيمارستان مسيح دانشوري انجام مي‌گرفت تقدیر کرد و با ابراز خوشحالي از آغاز اين روش جراحی نوين در مرکز پزشکی مسیح دانشوری این توفیق را مرهون کار گروهي دانست.

وي افزود: علیرغم نبود اتاق عمل هيبريد در مركز پزشكي مسيح دانشوري با همکاري صميمانه بخش جراحي قلب، تمام امکانات اتاق عمل قلب، حتي پرسنل آن در اختيار کت لب قرار گرفت و باور اين مساله که بتوان در مدت چند ساعت اتاق عمل هيبريد فراهم کرد بسيار سخت است، ولي با همدلي و مشارکت گروه هاي مربوطه اين عمل انجام گرفت.

دکتر شریف کاشانی با اعلام آمادگی بخشهاي قلب و جراحي قلب مرکز مسيح دانشوري برای پذيرش بيماران دچار ضايعات مشابه براي درمان اظهار كرد: تنها مشکل موجود هزينه بالاي Stent graftهاست که متاسفانه تحت پوشش بيمه نیستند و تمام هزينه را خانواده بيمار بايد متقبل شوند.

رئيس بخش قلب مركز مسيح دانشوري در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد:‌ براساس برنامه طراحي شده، از اين پس بيماران مشابهی که توانائي تقبل هزينه وسايل مصرفي مذکور را داشته باشند با اين روش درمان خواهيم کرد و در غير اينصورت به جراحان قلب مرکز معرفي می شوند تا تحت عمل جراحي قرار گيرند.

برچسب ها: قلب ، آنژیوگرافی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار