امروز با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان بوشهر چند پروژه بهداشتی و درمانی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ این پروژه ها شامل بیمارستان 160 تختخوابی شهید گنجی بزارجان، مرکز آموزشی درمانی و فوق تخصصی قلب بوشهر، کلینیک تخصصی آموزشی درمانی دانشکده دندانپزشکی و ساختمان معاونت غذا و داور و آزمایشگاه مرجع غذا و داروی استان بوشهر است.

بیمارستان 160 تختخوابی شهید گنجی برازجان یکی از مهمترین پروژهای درمانی است که امروز به بهره برداری می رسد.

این بیمارستان با زیربنای 16 هزار مترمربع در پنج طبق و با اعتباری بالغ بر 212 میلیارد ریال ساخته شده و داراي بخش‌هاي كلينيك زايمان، اطفال، ‌نوزادان،جراحي،آي.سي.ي،جراحي مغز و اعصاب،چشم پزشكي،سي.سي.يو، شش اتاق عمل،‌كلينيك‌هاي تخصصي، پاراكلينيك، راديوگرافي، ماموگرافي،‌راديولوژي و اورژانس است.

مركز آموزشي درماني فوق تخصصي قلب بوشهر یکی دیگر از پروژهایی است که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی به بهره‌برداري می رسد.

مرکز فوق تخصصی قلب بوشهر دارای هشت تخت ای‌سی‌یو، 12 تخت سی‌سی‌یو، 17 تخت پست آنژیو و پست سی‌سی‌یو و سه اتاق عمل قلب است که اکنون دو پزشک فوق تخصص در آن اعمال جراحی قلب انجام می‌دهند و یک پزشک دیگر نیز به زودی به جمع آنان می‌پیوندد.

برای ساخت و تجهیز این مرکز که دارای بخش‌های مختلف اتوپلاسی، آنژیوگرافی، کارگذاری دریچه قلب و ضربان‌ساز قلب است، 65 میلیارد ریال هزینه شده است.

كلينيك تخصصي آموزشي درماني دانشكده دندانپزشكي نیز یکی دیگر از خدمات دولت دهم در استان بوشهر است که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بزرگترین مرکز تخصصی دندانپزشکی در جنوب کشور است.

این کلینیک تخصصی دارای 35 یونیت دندانپزشکی و چهار بخش تشخیص، ایزوله، رادیولوژی و لابرواتور برای پروتز و ارتودنسی است که قادر است همزمان 35 نفر را درمان کند.

کلینک تخصصی آموزشی و درمانی دندانپزشکی بوشهر که در آن تجهیزات پیشرفته و مدرن دندانپزشکی نصب شده با زیر بنای یک‌هزار و 50 متر مربع در دوطبقه و با اعتبار 70 میلیارد ریال در کوتاهترین زمان ساخته شده است.

از خدمات دیگر دولت خدمتگزار در استان بوشهر ساختمان معاونت غذا و دارو است که در زمینی به مساحت 540 متر مربع و زیربنای 2514 مترمربع در پنج طبقه بر اساس معیارهای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در خیابان امام خمینی بوشهر احداث شده است.

این ساختمان با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و هفتصد میلیون ریال ساخته شده و بیش از 25 میلیارد ریال تاکنون برای تجهیز آن هزینه شده است.

پروژه دیگری که امروز به بهره برداری می رسد آزمایشگاه مرجع غذا و داروی استان است./ح
برچسب ها: پروژه ، وزیربهداشت ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.