در آیینی با حضور فرماندار فیروزکوه و مدیرکل ثبت احوال استان تهران، کلنگ احداث اداره ثبت احوال بخش ارجمند فیروزکوه به زمین زده شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، پیش از ظهر امروز در آیینی با حضور ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه و سیداحمد قشمی مدیرکل ثبت احوال استان تهران، کلنگ احداث اداره ثبت احوال بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه به زمین زده شد.

این مراسم کلنگ‏زنی در زمین اهدایی 300 مترمربعی شهرداری ارجمند برگزار شده است.

با تحویل این زمین از سوی شهرداری ارجمند، در آینده و با دریافت اعتبارات شهرستانی احداث دفتر مستقل ثبت احوال در این شهر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه در حاشیه برگزاری این مراسم از راه‏اندازی دفتر اداره ثبت احوال در شهر ارجمند خبر داد و گفت: با توجه به بضاعت‏ و امکانات اندک زیرساختی موجود در این بخش، هم‏اینک خدماتی نظیر تعویض شناسنامه، صدور شناسنامه المثنی، درخواست شناسنامه نوزاد و سایر خدمات سجلی در این دفتر انجام می‏شود.

نادر بختیاری افزود: بعد مسافت شهر و روستاهای بخش ارجمند تا فیروزکوه، مسئولان ثبت احوال را بر آن داشت تا در راستای تکریم ارباب رجوع، دفتر نمایندگی اداره ثبت احوال را در ارجمند راه‏اندازی کنند.

وی اضافه کرد: تمام سعی خود را به کار گرفته‏ایم تا با دریافت یک خط دیتای مستقیم از شرکت مخابرات شهرستان فیروزکوه، به زودی درخواست‏های صدور کارت ملی را نیز در بخش ارجمند اجرایی کنیم.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: همچنین مقرر شد با تحویل یک خط تلفن و اینترنت از سوی اداره کل ثبت احوال استان تهران، سامانه‏های ثبت فوت و ثبت ولادت نیز در بخش ارجمند راه‏اندازی شود.

دفتر ثبت احوال بخش ارجمند با دو نفر پرسنل که یکی از آنها از اداره برق ارجمند برای کار در این دفتر و دیگری از اداره ثبت احوال فیروزکوه به مدت سه روز در هفته برای فعالیت در این دفتر مأمور شده‏اند، راه‏اندازی شده است.

بخش ارجمند با حدود 10 هزار نفر جمعیت از یک شهر، دو دهستان، دو بلوک و قزقانچای و بیش از 20 پارچه روستا تشکیل شده است.

شهر ارجمند در 35 کیلومتری شمال غرب فیروزکوه قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.