رييس مركز اصلاح نژاد و بهبود توليدات دامي كشور ، فارس را از جمله استان هاي موفق در زمينه بحث اصلاح نژاد دام توصيف كرد و گفت: اين استان اين ظرفيت را دارد تا در ساير موارد چون توليد اسپرم ، جنين ، گوساله هاي نر و تليسه (منابع ژني ) نيز پشتيبان خوبي براي ساير استانها باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، سيداحمدرضا سيدعليان در سفر به شيراز با اشاره به سهم قابل توجه استان فارس در ارتقاء ميزان توليد گوشت و شير كشور گفت : فارس با برخورداري از ظرفيت بالاي 13 ميليون واحد دامي و همچنين بهره مندي از دانشگاه­ها، مراكز تحقيقاتي، كارشناسان مجرب و با بكارگيري يافته هاي نوين در زمينه هاي اصلاح نژاد يكي از استان هاي مهم و تأثيرگذار در ارتقاء سطح توليد گوشت و شير كشور به حساب مي آيد .

وی تصریح کرد : سال گذشته حدود 980 هزار تن گوشت در كشور با ميانگين ماهانه 82 هزار تن توليد شد و پيش بيني مي شود امسال اين رقم به يك ميليون و صد هزار تن افزايش يابد كه بي شك استان فارس با داشتن رتبه اول توليد گوشت قرمز، در رابطه با توليد نقش مهمي خواهد داشت.

سيدعليان يادآور شد: با توجه به ظرفيت بـالاي استان هـاي جنوب كشور در امور دام و از سوي ديگر بازار بسيار مناسب محصولات دامي در كشورهاي حوزه خليج فارس تلاش­هايي در حال انجام است تا با هم افزايي استان هاي جنوبي كشور از مزيت مطلق استان فارس در زمينه توليدات صادراتي بهره­مند گرديم.

وي افزود: افق بندي صادراتي محصولات دامي كه از استان فارس آغاز مي شود به تكامل صنعت دام و طيور كشور منجر خواهد شد.

رئيس مركز اصلاح نژاد و بهبود توليدات دامي كشور در بخشي ديگر از سخنان خود بر لزوم حمايت همه جانبه از توليدكنندگان به ويژه توليدكنندگان بخش كشاورزي تأكيد كرد و گفت: در هرم جمعيتي كشور توليدكنندگان در قاعده هرم قرار دارند و براساس آمارهاي ارائه شده حدود 5/4 الي 5 ميليون توليدكننده بخش كشاورزي در كشور در حال فعاليت هستند و 70 ميليون نفر مصرف كننده كه چنانچه اين قاعده مورد توجه لازم قرار نگيرد كل جامعه را تحت تأثير قرار خواهد داد لذا ما بايستي به توليد توجه كافي داشته و توليدكننده را مورد حمايت قرار دهيم.

وي از پرداخت 98 ميليارد تومان تسهيلات بخش كشاورزي در جهت توليد گوشت و شير خبر داد و بيان داشت: با توجه به نقش منطقه­اي آزمايشگاه كنترل كيفي شير و خوراك دام بر حمايت از تجهيز و تكميل آزمايشگاه مذكور تأكيد داريم./س

برچسب ها: فارس ، اول ، تولید ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.