توربين گازي تا با 90 ميليارد تومان هزينه تعمير دانش فني، نوآوري از 25 به 28 مگاوات تبديل يک برند ايراني شد.

مقدم معاونت پژوهشي وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران، گفت: توربين‌هاي گازي تا به شکل‌هاي مختلف در انتقال مواد و قدرت در صنعت نفت نقش راهبردي دارند.

وي اظهار داشت: بدون تور با کمپرسور و بدون تور با  موتور انتقال نه در داخل تاسيسات و نه در خارج تاسيسات امکان مصرف ندارد، لذا يک نقشه راهبردي دارد.

وي افزود: از چند سال پويش ساخت توربين در داخل کشور شروع شد که در دو شرکت مبنا و otc که هر دو در ساخت توربين بيست و پنج مگاوات تا مورد نياز انتقال گاز هستند، وارد شده‌اند.

وي خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته مسير به سمت همکاري‌هاي مراکز تحقيقاتي و دانشگاه هاي تحقيقاتي و طراحي مهندسي بومي و دانش فني بومي بوده است.

وي توضيح داد: ساخت توربين‌هاي ملي نزديک به نود ميليارد تومان هزينه تعمير دانش فني داشته که توربين گازي با برند ايراني، با نو آوري از 25 به 28 مگاوات تبديل شود.

وي در خصوص اين توربين گفت: اين مشخصات توربين ايران را به ثبت بين‌المللي رسانده است.

مقدم افزود: در حال حاضر بخش‌هايي از توربين تعمير و نصب شده که مي‌تواند کار کند.

همچنين مقدم اشاره کرد: ما براي اينکه کار عميق‌تري در خور توربين‌ها انجام بدهيم، با تشکيل کميته راهبري امکان هم افزايي در اين قضيه و جلوگيري از حرکت نقطه‌اي از ساخت قطعه تا توليد کشور اين توانايي را بدهيم و همکاري در ساخت توربين‌هايي در رنج‌هاي مختلف يک مگاواتي تا چهل مگاواتي را شروع کنيم.

وي از قرار داد يک نمونه توربين در ظرف هفته گذشته خبر داد و گفت: قرار دادي براي ساخت توربين پنج مگاوات منعقد کرده‌ايم که با همکاري بخش پژوهش فناوري بازرگاني مناطق نفت خيز براي توليد توربين بيست و سه ميليارد بحث پژوهش و فناوري و توليد محصول است. /ع2


برچسب ها: دانشگاه ، علم ، صنعت ، توربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار