اردبیل/

صدور مجوز شناسایی و ساماندهی ناوگان بار شهری مسکوت ماند

در آستانه انتخابات و با تفکر وارد نشدن آسیب به رای کاندیداهای شورای شهر از دور سوم برای دومین بار طرح شناسایی و ساماندهی ناوگان بار شهری برای چند ماه مسکوت ماند تا بعد از انتخابات شوراها این کار انجام شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر که صبح امروز در محل شورای شهر برگزار شد، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل از ابلاغ دستور‌العمل اجرایی ساماندهی حمل و نقل بار شهری با تولیت شهرداری و سازمان تاکسیرانی خبر داد.

ایمان زمانی اظهار داشت: بر اساس دستور‌العمل اجرایی از وزارت کشور ساماندهی وانت، وانت‌بارها و نیسان و کامیونت‌های با ظرفیت کمتر از 2.5 تن بار و صدور مجوز فعالیت آنها بر عهده شهرداری‌ها و سازمان تاکسیرانی گذاشته شده است که ما این موضوع را از چند ماه پیش مورد بحث و بررسی قرار دادیم و با ارسال به شورا انتظار داریم مجوز لازم برای شناسایی و ساماندهی آن صادر شود تا بتوانیم با دریافت نرخ تعیین شده از صاحبان وانت‌بارها و نیسان بخشی از هزینه‌های سازمان را تامین کنیم و با دریافت و اخذ عوارض و در‌آمد قانونی کارت شهری در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه بیش از 10 هزار وانت‌بار و نیسان در سطح شهر اردبیل فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: طبق این ابلاغیه و دستورالعمل از صاحبان خودروهای وانت‌بار 25 هزار تومان و کامیونت 30 هزار تومان دریافت می‌شود تا کارت شهری آنها صادر شود.

 شورای شهر اردبیل بعد از بررسی و تجزیه و تحلیل ارقام مختلف در این دستور‌العمل اجرای این طرح را با توجه به در پیش بودن انتخابات و مسائل حاشیه‌ای پیش آمده در این خصوص به مدت یک ماه بررسی آن را مسکوت گذاشتند و تنها به سازمان تاکسیرانی مجوز دادند مراحل اولیه این کار را انجام داده و دریافت مبالغ بعدی را در فرصت مناسب بعد از انتخابات عملیاتی کنند تا آسیبی به رای‌آوری اعضای شورای سوم در انتخابات چهارم وارد نشود.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با رقم 467 میلیون تومان مجوز عقد قرارداد با شرکت برج‌بان سبلان در مورد تهیه مصالح اساسی موافقت کردند.

در این جلسه همچنین برای صدور پروانه احداث ساختمان مرکزی موسسه قرض‌الحسنه مهر بسیجیان قرار شد شهرداری با دریافت 364 میلیون تومان هزینه پروانه و اعطای امتیاز اقدام به صدور مجوز لازم کند.

اعضای شورای شهر اردبیل همچنین با ساخت یک باب سرویس عمومی در جنب مسجد شهرک نیستان با استفاده برای عموم مردم موافقت کردند و قرار شد تفاهم‌نامه‌ای با هیئت امنای مسجد امام رضا (ع) شهرک نیستان، اوقاف و امور خیریه‌ و شهرداری منعقد شود تا این سرویس بهداشتی به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه همچنین نسبت به عقد قرارداد با شرکت پیمانکاری جهت حمل قیر و صدور مجوز لازم در این زمینه توافق مورد نظر به عمل آمد.
برچسب ها: ناوگان ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.