تشکل هاي حمايت از مصرف کنندگان انعکاس دهنده خواسته ها و نيازها و تقاضاهاي مصرف کنندگان هستند.


ابراهيم نکو دبير دوم کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در مورد تشکل هاي حمايت از مصرف کنندگان گفت: تشکلهايي با جنبه قانوني و با مجوز مي توانند حامي خوبي براي مصرف کننده باشد ولي تشکلهايي که غير قانوني شکل مي گيرند و خود را حامي  حقوق مصرف کنندگان مي دانند چه بسا مي توانند به حقوق مصرف کنندگان آسيب برسانند.
وي در ادامه افزود: مصرف کنندگان بايد با تشکلهايي که با مجوز کار مي کنند بشناسند به عبارت ديگر تشکلهايي که به رسميت شناخته شده اند و مصرف کنندگان با آنها در ارتباط اند بايد نگراني هاي مصرف کنندگان را انعکاس بدهند تا توليد کنندگان و توزيع کنندگان با استانداردهاي مورد نياز  مردم آشنا باشند.
ابراهيم نکو در ادامه تصريح کرد: اين تشکلها انعکاس دهنده خواسته ها و نيازها و تقاضاهاي مصرف کنندگان هستند و اگر جايي حقوق مصرف کننده ضايع شد اين تشکلها مي‌توانند پيگير مطالبات مصرف کننده باشند ودر نهايت حقوق مصرف کننده را تا قسمتي به آنها برگردانند.
وي در ادامه گفت: تشکل هاي حامي مصرف کنندگان مي توانند نقش بسيار خوبي را در جامعه ايفا کنند و در نهايت حتي مي‌توانند به نفع خود توليد کننده و توزيع کننده نيز باشند چون به هر حال انها همه به واسطه همين تشکلها نيازشناسي و نيازهاي خود را تنظيم و تقويت مي کنند.
وي در ادامه به اين نکته اشاره کرد و در کنار تشکل هاي دولتي بايد تشکل هاي غير دولتي نيز در اين رابطه شکل بگيرد و به مردم معرفي شود.
وي در پايان گفت: به دليل شکل گيري همين تشکل هاي حامي حقوق مصرف کننده است که مي تو اند کشور را به سمت و سوي يک اقتصاد سالم و مستحکم پيش ببرد.

برچسب ها: تشکل ، مصرف کننده ، انعکاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار