نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که حدود 70 درصد شکست‌های درمان سل مربوط به موارد جدید این بیماری و 30 درصد بقیه مربوط به موارد عود، درمان مجدد و شكست درمان بوده است.

محمد مهدی رادفر، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله مهمترین مشکلات و نگرانی‌ها در خصوص بیماری سل افزایش موارد شکست درمانی این بیماری در جهان بوده است.

وی افزود: افزایش موارد سل فعال مقاومت نسبت به داروهای موجود و ایجاد گونه‌های خطرناک از جمله دلایل شکست درمان سل بوده است.

رادفر با اشاره به انجام تحقیقی در خصوص میزان شکست درمان سل و عوامل مرتبط با آن تاکید کرد: نتیجه این تحقیق که در کشورمان صورت گرفته است نشان می‌دهد که حدود 70 درصد شکست‌های درمانی سل مربوط به موارد جدید این بیماری و 30 درصد بقیه مربوط به موارد عود درمان مجدد و شکست‌ درمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه همزمانی ابتلا به سل و برخی دیگر از بیماری‌ها نیز در شکست درمان سل نقش داشته است، خاطر نشان کرد: با بررسی تحقیق عوامل مرتبط با شکست درمان سل و ارائه راهکارها برای مقابله با این عوامل می‌توان اثربخشی درمان‌های موجود را به میزان زیادی ارتقاء داد./ح
برچسب ها: سل ، دارو ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار