حاشيه برنامه سينمايي "هفت"؛

"علی معلم": مسئله سینما در ایران قضیه شتر، گاو، پلنگ است/"امیر اسفندیاری‌": همواره در توهم توطئه به سر می‌بریم

مسئله سینما در ایران همانند قضیه شتر، گاو، پلنگ ماهیت هنری و صنعتی بودن آن هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه سینمایی هفت و در آیتم‌ میزگرد با عنوان بازار جهانی و سینمای ایران "علی معلم‌" منتقد سینما گفت: دستگاه‌های مختلف سینمای ایران استراتژی درستی ندارند و چون سینمای دولتی نگاهی به مخاطب ندارد بنابراین نه تنها در جهان بلکه در ایران نیز موفق عمل نکرده است.
وی ادامه داد: ما برای پیش بردن هدف بدون ساختار و هزینه‌ کاری از پیش نخواهیم برد باید غرفه و 4 نمایش و با مشکل‌تر شدن بازاریابی و هم چنین دعواهای‌ داخلی در همین حد هم حضور ایران کافی است سینما همانند قضیه "شتر، گاو، پلنگ در این کشور شده است و صنعتی بودن، فرهنگی بودن و یا هنری بودن آن هیچ جا مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
این منتقد سینما بیان کرد: محصول بازاریابی در جشنواره‌های مختلف وجود سینمای ایران است ما هیچگاه نگاهی رو به آینده نداشته‌ایم باید یک مکانی برای عرضه‌ی فیلم داشته باشیم.
"مسعود اطیابی‌" تهیه‌کننده سینما اظهار داشت: ما بدون برنامه ریزی، مدیریت و هدف در بازار جهانی حضور پیدا می‌کنیم و در چهارچوب دیپلماسی فرهنگی حرکت نکرده‌ایم نبود امکان عرضه‌ی مناسب و نمایش سبب ساخته شدن فیلم‌هایی ضعیف شده است و ما با این وضع به سمتی پیش خواهیم رفت که تله فیلم‌ها را به عنوان سینما نگاه کنیم.
"حسن نجاریان‌" معاون بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: این حضور و بازاریابی در جشنواره کن ایده‌آل نیست اما با امکانات محدود در این بازار تمامی تلاشمان را برای ارائه‌ی فیلم‌های ایرانی انجام می‌دهیم.
"امیر اسفندیاری‌" معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه ما همواره عادت به خود زنی کرده ایم و همواره در توهم به سر می‌بریم و ما در معرفی خود و نگاه‌مان تمام تلاش را کرده‌ایم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار