عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: امام خمینی(ره) حضور در انتخابات را يکي از تکاليف شرعي برای عموم مردم تلقی مي‌کردند و حضور مردم در پای صندوق‌هاي راي را ضروری می‌دانستند.

حجت الاسلام حسين ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار احزاب‌ باشگاه خبرنگاران، پیرامون محور فرمايشات امام خميني (ره) در ارتباط با اهمیت انتخابات اظهارداشت: حضرت امام(ره) نسبت به حضور مردم در انتخابات تاکيد بسيار زياد داشتند و این مسئله را يکي از تکاليف شرعي برای عموم مردم تلقی مي‌کردند و حضور مردم در پای صندوق‌هاي رای را ضروری می‌دانستند.

وي با اشاره به انتخاب اصلح در ديدگاه "رهبر کبير انقلاب"، بيان کرد: نقطه نظر امام در رابطه با انتخاب اصلح از سوي مردم اينگونه بود که مردم خودشان فکر کنند و بيانديشند و براساس سوابق و تجربيات و اصالت خانوادگي کاندیداها، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

عضو جامعه روحانيت مبارز افزود: ایشان معتقد بودند اگر افراد نمي‌توانند به حقيقت اصلح راه پيدا کنند، بايد از طريق خبرگان رهبري، علما و صاحبنظران متدين و مومن به يک انتخاب اصلح برسند.

حجت الاسلام ابراهيمي با بيان اينکه نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري که از فيلتر شوراي نگهبان عبور کرده‌اند، همه صالح هستند، عنوان کرد: هيچ نامزد ناصالحي در بين گزينه‌هاي انتخابات که بخواهیم آنها را نفي کنیم نيست، منتها در بين آنها افراد اصلح‌تري وجود دارد که بايد برحسب اظهار نظرات، مديريت‌ها و تجربيات عملياتي گذشته آنها،‌صلاحيت‌هاي علمي موثر و برنامه‌هايي که ارائه مي‌دهند به گزينه برتر دست يابيم.

وي با بيان اينکه دو مشکل اقتصادي و سياسي پيش روي مردم است، اظهار داشت: در مسئله اقتصاد تورم و اشتغال بايد در اولويت برنامه‌هاي نامزدها قرار گيرد و تحريم‌ها نيز بايد در مسائل سياسي مورد بررسي و عمل قرار گيرد تا ما بتوانيم ارتباط‌هاي بيروني خود را سامان بخشيم و مشکلات مردم را حل کنيم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بيان روايتي مبني بر اينکه صلاحيت افراد را بايد از اطرافيانشان شناسايي کرد، افزود: براي انتخاب افراد بايد ديد که حاميان آنها چه کساني هستند و آيا برنام‌های افراد مورد نظر  هماهنک با اصول نظام است یا خیر.

وي در ادامه گفت: بايد در برنامه‌هاي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري ببينيم که چه کساني از محرومين و مستضعفين طرفداري مي‌کنند و عدالتخواهي و عدالت گستري نسبت به طبقه محروم در جامعه را مدنظر دارند و همچنین در مديريت‌هاي گذشته اين مسائل را مورد توجه قرار داده‌اند.

 عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: اگر مسائلي را که ذکر شد رعايت کنيم، تصور مي‌کنم مي‌توانيم به انتخاب اصلح دست پيدا کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: علما ، متدین ، مومن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار