استفاده از ایمپلنت برای بیمارانی که دندان های اصلی خود را از دست داده اند تحت شرایطی مجاز هستند که در این گزارش به آن اشاره می کنیم.

دکتر عباس منزوی متخصص پروتزهای دندانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت‌: استفاده از ایمپلنت  تقریباً برای همه افرادی که بتوانند جراحی های کوچک را تحمل کنند منعی ندارد ولی در مواردی اندک امکان استفاده از این خدمت دندانپزشکی برای بیمار وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: بیمارانی که مبتلا به بیماری های سیستماتیک از جمله سرطان و یا رادیو تراپی شده باشند و مبتلایان به برخی بیماری های نادر امکان استفاده از ایمپلنت  برای آنها وجود ندارد.

دکتر منزوی اظهار داشت: حدود 22سال پیش ایمپلنت با بی هوشی بیمار همراه بود ولی اکنون به جز در مواردی که بیمار نیاز به پیوند استخوان داشته باشد بی هوشی صورت نمی گیرد و کاشت دندان یا همان ایمپلنت با بی حسی بیمار صورت می گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مواردی که یک بیمار را کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنتی می کند وجود استخوان کافی ،انگیزه مناسب ، بهداشت خوب و مراقبت های دوره ای می باشد و جنس پروتز و بهداشت و مراقبت های دوره ای تضمینی برای طولانی تر شدن عمر ایمپلنت است و افراد بعد از سن بلوغ می توانند از این خدمت دندانپزشکی استفاده کنند./ع2
برچسب ها: ایمپلنت ، بیمار ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.