امام جمعه موقت ارومیه گفت: انتخابات ایران در فضا و شرایط کاملا قانونی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد فخری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: خداوند متعال با قدرت و اراده خود بشر را آفرید و پیامبران الهی و امام معصوم برای هدایت و راهنمایی بشر آمده‌اند.

وی افزود: در مسائل اعتقادی اولین مسئله معتقد بودن به خداوند است و از طرف خداوند 104 کتاب نازل شده است که قرآن کامل‌ترین آن است.

فخری با اشاره به اینکه مجتهد نیز به عنوان نایب امام معصوم است، اذعان داشت: اگر شرایط مناسب باشد باید این مجتهد تشکیل حکومت دهد.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به رحلت امام خمینی (ره)، ابراز داشت: انقلاب در 15 خرداد سال 41 به طور رسمی شروع شد و رحلت امام به خواست الهی به 15 خرداد نزدیک است.

وی افزود: امام مجتهد جامع‌الشرایط، انسان فداکار و مجاهد بود که عالم را با نور خود منور کرد و انقلاب اسلامی یادگار امام است.

فخری به وظیفه مسلمانان اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید باقی‌الصالحات امام را از یاد نبرند و همان طوری که پیامبر می‌فرماید: «هر کس سنت حسنه‌ای قرار دهد و از آن نیز جماعتی بهره‌مند شوند ثواب آن تا زمان بهره‌مندی به آن فرد می‌رسد» و تا زمانی که این انقلاب برقرار است امام نیز از این حرکت خیر می‌برد.

امام جمعه موقت ارومیه در خطبه دوم با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، تصریح کرد: شکی نیست انسان به عنوان اشرف مخلوقات این عالم خلق شده و یکی از زیبایی‌های خلقت انسان مسئله احساس مسئولیت و تعهد در زندگی بوده که خداوند این مسئولیت را در تمام مخلوقات قرار داده ولی احساس مسئولیت انسان در مرتبه اعلا قرار داده شده است.

فخری افزود: هفته آینده سالروز رحلت امامی را در پیش داریم که احساس مسئولیت کرده و آنچه را که ما شاهد آن هستیم یادگار و حرکت‌های این امام بزرگوار است و انقلاب اسلامی در هیچ جای دنیا بی نام امام شناخته شده نیست و انقلاب به نام امام است که در مقابل استکبار جهانی بدون ترس ایستاد و این نشانگر قدرت و احساس مسئولیت امام است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام، راه امام را به روشنی پیش بردند و استمرار راه امام همان استمرار راه معصومین و راه پیامبران خدا است.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به اینکه کشور فضای انتخاباتی به خود گرفته، اعلام کرد: انتخابات در مبنای فکری امام یک حقیقت بود و امام از همان شروع انقلاب به نظر مردم تکیه داشته و در همین زمینه فرمودند: « در امر انتخابات میزان رای مردم است».

وی به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به مشارکت مردم و مشارکت حداکثری اشاره کردند و مردم باید به سلیقه خود و براساس آنچه در قانون آمده عمل کنند.

فخری افزود: انسان در زندگی انتخابگر و صاحب اختیار است و همان طوری که در قرآن آمده انسان راه معنویت و ایمان و یا راه ناشایست را انتخاب می‌کند و ما در مکتب تشیع باید به گونه‌ای عمل کنیم که در مسئله اختیار راه صحیح را انتخاب کنیم./س

برچسب ها: انتخابات ، ارومیه ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.