با مبادله ای شدن ارز دارو تامین ارز در جاده هموار قرار گرفته و تولید کنندگان و وارد کنندگان فعال شده اند و مشکل دارو جایگاه جدی در کشور نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر طریقت منفرد، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش علمی کاربردی مدیران حقوقی سازمانها موسسات و مراکز وابسته و دانشگاههای علوم پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه از زمانیکه ارز دارو مبادله ای شده است، تامین ارز به خوبی روی غلتک افتاد و تولید کنندگان و وارد کنندگان فعال شده اند و ما مطمئن هستیم که مشکل دارو جایگاه جدی در کشور نخواهد داشت.

وی افزود: اینکه در سامانه 1490 به ما اعلام می شود که تمام يا برخی داروها پیدا نمی شود و مشابهات آن خلاصه می شود به علت مشخص شدن ارز دارو و قیمت دارو که کاذب بوده است که هم اکنون این جریان به سرعت در حال برطرف شدن است .

طبق گزارشات روزانه مسئولان سازمان غذا و دارو این جریان از این حالت خارج شده است.

طریقت منفرد تصریح کرد: به دلیل تمهیداتی که توسط بانک مرکزی و گمرک ایجاد شده که اگر ارز دارو پیش بینی نشده باشد و ال سی نیز گشایش نیافته باشد داروهای هایی که در گمرک مانده به سرعت ترخیص می شود مگر داروهایی که مورد نیاز کشور نباشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: طبق قانون توسعه مبنی بر ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان، اجرای قانون نیاز به بستر لازم دارد که اگر پزشکان در بخش دولتی فعالیت می کنند باید مسائل حقوقی و مطالبات آنها به موقع پرداخت شود به دلیل این کاستی ها برنامه مان در بیمارستانهای داوطلب آغاز می شود، در صورت پرداخت به موقع مطالبات آنها به حدی می رسد که تعداد این مراکز گسترش می یابد.

وی اظهار کرد: چند بیمارستان در تهران داوطلب شده اند، بحث شیوه نامه و تفاهم نامه این کار با کار کارشناسی به طور جدی به پایان رسیده و مراحل آن حل شده است که با این روند تعداد بیمارستانها افزایش می یابد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.