نبود توافق ميان کشورهاي اروپايي، مشکلات زيست-محيطي و امکان وقوع زلزله براي استخراج گاز از صخره‌ها و لايه‌هاي رسي(شيل)، چشم انداز توليد اين نوع گاز را در اروپا تيره کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، با وجود پيامدهاي زيست-محيطي و اختلاف نظر کشورهاي مختلف، به نظر مي‌رسد که اتحاديه اروپا نمي‌خواهد از استخراج گاز از صخره‌ها و لايه‌هاي رسي (شيل) صرف نظر کند.

"گونتر اوتينگر" کميسر انرژي اروپا روز دوشنبه همين هفته اعلام کرد؛ توليد گاز رسي در دستور کار طرح‌هاي اجرايي اتحاديه اروپا قرار دارد.

بر اساس نتايج پژوهشي که فرانسه انجام داده، قيمت گازي که امريکا از اين روش توليد مي‌کند سه برابر از گاز توليدي اروپا ارزان‌تر است.

شماري از کشورهاي اروپايي از جمله لهستان، ليتواني، مجارستان، انگليس، روماني و اسپانيا مي‌خواهند منابع زير زميني خود را به بهره‌برداري برسانند. برخي ديگر از کشورهاي اروپايي در مخالفت با استخراج گاز از صخره‌ها و لايه‌هاي رسي (شيل)، خطرات زمين لرزه و پيامدهاي منفي زيست -محيطي آن را عنوان کرده اند.

نفت رسي يا "نفت شيل"، از گروه متنوعي از سنگ‌هاي  روغني با منشاء نفتي و مواد آلي توليد مي شود. اين سنگ‌ها با توجه به آنکه براي توليد نفت در عمق کافي زمين رسوب نشده‌ و به مرز پختگي نرسيده اند، در نتيجه اکنون برخي کشورها و در راس آنها آمريکا درصدد هستند که با حرارت دادن اين سنگ‌ها و تقطير آنها، نفت استخراج کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اروپا ، گاز ، رسی ، شیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار